يه بنده خدا يه بنده خدا .

يه بنده خدا

چه تفاوت هاي بين جلوبازو چكشي و جلوبازو با هالتر وجود دارد

تمرين ساعد چكشي و جلو بازو هالتر هر دو از عضلات يكساني استفاده مي كنند. اما اين دو تمرين در روش اجرا و ابزار مورد استفاده براي اجراي تمرين با هم تفاوت دارند. به دليل اين تفاوت در تكنيك، سه عضله مورد استفاده در اين دو تمرين كمي متفاوت هستند. مي توانيد اين دو تمرين را در يك روز انجام دهيد و به تناسب اندام دلخواه خود با تمرين مداوم و جدي و قصد قوي دست يابيد.

 

تكنيك

 

ساعد چكشي و جلو بازو هالتر تكنيك مشابهي دارند اما با يك تفاوت كوچك. در تمرين جلو بازو هالتر، دست ها به اندازه عرض شانه باز هستند و كف دست ها رو به جلو هستند. در فواصل مساوي مي توانيد هالتر را بگيريد. به اين ترتيب ميله در جلوي بدن شما قرار مي گيرد. آرنج‌هاي شما خم مي‌شوند و در كناره‌هاي شكمتان مي‌گيرند، بنابراين مي‌توانيد ميله را به سمت شانه‌هايتان بالا بياوريد. سپس با باز كردن دوباره آرنج‌ها، اجازه مي‌دهيد ميله به حالت اوليه خود بازگردد.

 

اما براي انجام تمرين به سمت جلو، در هر دست يك دمبل بگيريد و بازوهاي خود را در دو طرف نگه داريد طوري كه كف دست‌ها به سمت ران‌هايتان باشد، نه جلوي خود. در مرحله بعد، آرنج هاي خود را خم كنيد تا وزنه ها را به سمت شانه هاي خود بياوريد، سپس با باز كردن دوباره آرنج ها به حالت اوليه برگرديد.

 

ماهيچه ها

 

عضله اصلي مورد استفاده در تمرينات ساعد و بازو، عضله دوسر بازويي است. يعني عضله ساعد بيشترين نيرو را در اين تمرين توليد مي كند. اين عضله از شانه شما شروع مي شود و تا جلوي بازو امتداد مي يابد و به استخوان راديوس در قسمت بيروني ساعد شما مي چسبد. عضله جلويي بازو (براكيورادياليس) و عضله بالاي بازو (براكيورادياليس) نيز به حركت كمك مي كنند.

 

اما در تمرين چكشي ساعد، عضله اصلي مورد استفاده عضله براكياليس است. اين عضله كوچكتر از عضله دوسر است. اين عضله از استخوان بازو شروع مي شود و سپس به استخوان راديوس در قسمت بيروني ساعد متصل مي شود.

در مجله سلامتي و تناسب اندام سبزينه راه مقالات بسياري در اين حوزه نگارش شده است.

اين عضله حركت اصلي است، زماني كه دست شما نه كف دست شما به سمت بالا و نه پايين است، دقيقاً مانند يك مته چكشي ساعد. در اين تمرين از براكياليس قدامي و عضله دوسر نيز به عنوان عضلات كمكي استفاده مي شود.

 

تجهيزات مورد استفاده

 

ميله آهني براي بازوي آهني جلو استفاده مي شود. وزن ميله المپيك 20.5 كيلوگرم است كه البته وزن انواع ميله ها متفاوت است. شما مي توانيد با اضافه كردن وزنه هاي صفحه هالتر خود، شدت تمرين ساعد خود را افزايش دهيد. اما تمرين چكش ساعد با دمبل انجام مي شود. شما نمي توانيد دست ها و آرنج هاي خود را با هالتر در همان حالتي كه با پرس ساعد قرار مي دهيد قرار دهيد.

 

تمرين

 

از آنجايي كه اين دو تمرين شامل يك گروه مشترك از عضلات، يعني عضله دوسر بازويي، عضله بازويي قدامي و عضله ساعد است. اين دو تمرين معمولاً در يك تمرين گنجانده مي شوند. كساني كه به دنبال افزايش حجم و عضله سازي هستند از انجام اين دو تمرين بيشترين سود را خواهند برد. چهار تا شش ست ساعد هالتر و چهار تا شش ست ساعد چكشي انجام دهيد.

 

 

https://gitlab.bsc.es/WilfredGibson1

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/WilfredGibson1

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/3271514-shawn-carroll

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://sabzinerah.ir/

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/WilfredGibson1

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:WilfredGibson1/about

https://www.liceovittorinigorgia.edu.it/ilvittorini/2016/10/31/interessante-e-غير مجاز مي باشدtruttivo-incontro-sulla-raccolta-differenziata-tra-il-sindaco-e-gli-studenti-al-polivalente-di-lentini/#comment-723968

https://harvard.ltd.education/user/wilfredgibson1/

https://graphql-ra-dev.roboticsacademy.fiu.edu/u/WilfredGibson1

https://blogs.cornell.edu/advancedrevenuemanagement12/2012/03/28/casino-revenue-management/comment-page-78/#comment-198720

https://blog.uvm.edu/bdonaghe/2014/08/14/apps-category/#comment-88897


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۵۵:۴۸ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :