يه بنده خدا يه بنده خدا .

يه بنده خدا

ويزاي توريستي كانادا + شرايط دريافت

ويزاي توريستي كانادا + شرايط دريافت

 

 

ويزاي توريستي كانادا، مجوز ورود شما به اين كشور است و با هر عنوان و هدفي كه بخواهيد وارد خاك اين كشور شويد، بايد ويزاي توريستي دريافت كنيد. ويزاي توريستي با نام ويزاي اقامت موقت (TRV) هم شناخته مي‌شود و به شهروندان غير كانادايي اعطا مي‌شود كه به هدف كار، تحصيل، و يا گشت و گذار، قصد ورود به اين كشور را دارند. در اين صفحه قصد داريم اطلاعات لازم درباره‌ي ويزاي توريستي كانادا را با شما به اشتراك بگذاريم.

 

ويزاي توريستي چيست؟

شهروندان برخي كشورها براي رفت‌وآمد به كانادا نيازي به اخذ ويزا ندارند كه اين موضوع ممكن است به‌علت اعتبار بالاي كشور مبدا و يا توافق‌نامه‌اي باشد كه دو كشور با يكديگر دارند. اما ساكنان عموم كشورها مانند ايران، براي وارد شدن به كانادا نياز به دريافت ويزا دارند. اگر ورود شما به كشور كانادا به نيت كار، تحصيل و… نباشد، ويزايي كه براي اقامت موقت به شما تعلق مي‌گيرد، ويزاي توريستي كانادا يا همان Visitor visa ناميده مي‌شود.

ويزاي توريستي كانادا، در واقع يك ويزاي عمومي است كه قبل از سفر به اين كشور، بايد دريافت كنيد؛ حتي اگر هدف از سفر به كانادا، كاري و تحصيلي باشد باز هم براي ورود، به اين ويزا نياز داريد.

 

انواع ويزاي توريستي كانادا

ويزاي توريستي كانادا سه نوع مختلف دارد، اعم از؛ سينگل(يكبار ورود)، مولتيپل(چندبار ورود) و سوپر ويزاي والدين. در اين بخش قصد داريم به طور مفصل هر يك از اين ويزاهاي توريستي را بررسي كرده و شرايط اخذ هر كدام را توضيح دهيم.

ويزاي سينگل انتري (يكبار ورود)

ويزاي سينگل كانادا، مناسب افراديست كه مي‌خواهند تنها يك‌بار و با هدف بازديد تفريحي يا رسمي از يك مكان، و يا شركت در يك رويداد خاص در كانادا حضور داشته باشند.

از لحظه‌ي اخذ اين ويزا تا قبل از منقضي شدن تاريخ پاسپورت، مي‌توانيد يك‌بار وارد كانادا شويد. نكته اينجاست كه به محض خروج از خاك كانادا، ويزاي شما منقضي مي‌شود و براي ورود دوباره، نياز به اخذ مجدد ويزاي توريستي كانادا داريد.

 

ويزاي مولتيپل انتري (چندبار ورود)

اين ويزا براي افرادي پيشنهاد مي‌شود كه به‌علل مختلف كاري، خانوادگي و..‌. مدام نياز به رفت‌وآمد در كانادا دارند. به محض دريافت اين ويزا تا پايان اعتبار آن، مي‌توانيد هر چند بار كه نياز داشتيد و هر بار به‌مدت ? ماه، به كانادا برويد و اقامت موقت در آنجا داشته باشيد. لحظه‌ي ورودتان به كشور كانادا، بايد ويزاي توريستي شما اعتبار داشته باشد.

 

زمان اعتبار ويزاي توريستي كانادا

همانطور كه پيش از اين اشاره كرديم، اعتبار هر يك از ويزاها تا حدودي با يكديگر متفاوت است. اعتبار سوپر ويزاي توريستي كانادا و البته مولتيپل ويزا، تا زمان پايان اعتبار پاسپورت شماست امّا اعتبار ويزاي سينگل، اگر چه باز هم به اعتبار پاسپورت شما بستگي دارد امّا با ورود شما به خاك كانادا و خارج شدن از آن، ويزاي شما بي اعتبار خواهد شد و در صورت نياز به سفر مجدد به كانادا، بايد براي اخذ ويزاي توريستي اقدام كنيد.

 

هزينه‌ي ويزاي توريستي كانادا

اگر قصد داشته باشيد كه به كمك تيم مهاجرتي گلچين اقدام كنيد، هزينه‌ي ويزاي توريستي كانادا، معادل 550 دلار خواهد بود كه بخشي از آن به سفارت خانه پرداخت مي‌شود. اين مبلغ شامل هزينه بررسي مدارك ويزا، انگشت نگاري و هزينه پيكاپ مي باشد.

 

 

عنوان

هزينه مورد نياز

بررسي مدارك

100 دلار

انكشت نگاري

85 دلار

پيكاپ

500 هزار تومان

 

 

مراحل اخذ ويزاي توريستي كانادا

پيش از اقدام به اخذ ويزاي توريستي كانادا، بهتر است اطلاعات تكميلي درباره‌ي نقشه راه دريافت آن داشته باشيد تا در اين مسير دچار سردرگمي نشويد. در اين بخش همه‌ي مراحل دريافت ويزاي توريستي كانادا، عنوان شده است و با مطالعه‌ي آن مي‌توانيد ضمن آشنايي با اين مراحل، توانايي خود را نيز امكان سنجي كنيد.

 

ارائه‌ي درخواست

متقاضياني كه براي ورود به كانادا به ويزاي توريستي نياز دارند، مي‌توانند از سه طريق آنلاين، ارسال درخواست به صورت كاغذي و از طريق پست يا حضوري در مركز درخواست ويزا (VAC) درخواست دهند. اگر به‌صورت خانوادگي سفر مي‌كنيد، هر يك از اعضاي خانواده، از جمله فرزندان تحت تكفل، بايد درخواست خود را جداگانه تكميل و ارسال كنند. با اين حال، مي‌توانيد همه‌ي درخواست‌ها را با هم ارسال كنيد.

 

مراجعه به مركز جمع‌آوري اطلاعات بيومتريك

ممكن است از متقاضيان خواسته شود كه اطلاعات بيومتريك را در درخواست خود لحاظ كنند. در اين صورت، متقاضي بايد اثر انگشت و عكس پرسنلي خود را در يك مركز جمع‌آوري اطلاعات بيومتريك، كه معمولا بخشي داخل سفارت كانادا در ساير كشورهاست، ثبت نمايد. اطلاعات بيومتريك را مي‌توان پس از ارسال درخواست ويزاي توريستي، زماني كه از شما خواسته شد، يا هم‌زمان با ثبت درخواست حضوري در مركز درخواست ويزا (VAC) ارائه كرد.

پيكاپ

در نهايت شما بايد به همراه پاسپورت به يك دفتر VAC مراجعه كنيد تا طي يك فرآيند تقريبا يك هفته‌اي، ويزاي شما به پاسپورتتان الصاق شود‌.

 

مدارك لازم جهت اخذ ويزاي توريستي كانادا

قبل از شروع مراحل پارت قبلي، پيشنهاد مي‌كنيم همه‌ي مدارك مورد نياز خود را براي اخذ ويزاي توريستي كانادا تهيه و تنظيم كنيد تا در هنگام پيشبرد مراحل، به چالش نخوريد. موارد زير مهمترين مداركي هستند كه به آن‌ها نياز خواهيد داشت.

  • يك قطعه عكس
  • پاسپورت با حداقل يك سال اعتبار
  • پاسپورت‌هاي قبلي كه مهر ويزا دارند
  • ترجمه سند ازدواج
  • مجوز خروج براي افراد زير 18 سال (و بانوان)
  • نامه تمكن مالي مهر شده
  • گواهي اشتغال به تحصيل براي محصلين
  • فرم درخواست ويزا
  • ترجمه رزومه و مدارك
  • ترجمه شناسنامه
  • كارت ملي و مدارك هويتي
  • سند ملكي

 

زمان صدور ويزاي توريستي كانادا

ويزاي توريستي كانادا بلافاصه بعد از ثبت درخواست شما صادر نمي‌شود و اگر براي سفر برنامه مشخصي داريد بهتر است حداقل از چهار ماه قبل براي ارسال مدارك و ثبت درخواست اقدام كنيد. طبق آخرين گزارش سفارت خانهي كانادا در سال 2019، صدور ويزاي توريستي كانادا 92 روز كاري زمان خواهد برد.

 

منابع:

ويزاي توريستي سايت گلچين و washington.edu


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۳۶:۱۱ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :