يه بنده خدا يه بنده خدا .

يه بنده خدا

چاپ و بسته بندي مواد غذايي در سال 1402

چاپ و بسته بندي مواد غذايي در سال 1402

z1_f22g.jpg

 

صنعت چاپ و بسته بندي يكي از صنايع زيربنايي در كشورهاي در حال توسعه است. نقش مهمي در توسعه صادرات، تجارت و روابط اقتصادي بين كشورها دارد.

براي نشان دادن وضعيت اين صنعت، در حال حاضر كشورهايي در جهان هستند كه با تقويت صنعت چاپ و بسته بندي تبليغاتي مي توانند درآمد زيادي از تجارت جهاني كسب كنند.

اما در مقابل اين دسته از كشورها، كشورهاي ديگري در جهان وجود دارند كه عليرغم مزيت هاي اقتصادي در توليد بسياري از محصولات، صرفاً به دليل عدم وجود يك محصول قوي از بخش بزرگي از بازار مصرف جهاني كنار گذاشته شده اند. ايران بدون هيچ تعارفي در رتبه اول اين كشورها قرار دارد. شواهد موجود نشان مي دهد كه در حال حاضر برخي از صادركنندگان ايراني محصولات خود را با كمترين قيمت جهاني به كشورهاي شناخته شده صنعت بسته بندي مي فروشند و اين محصولات را با چند برابر قيمت خرده فروشي مجددا بسته بندي مي كنند.

 

نقش چاپ و بسته بندي در روي فروش محصولات

تبليغات تاثير زيادي بر فروش محصول دارد. امروزه بسته بندي آنها يكي از راه هاي تبليغ و بازاريابي محصولات مي باشد. تبليغات رايگان و خلاقانه را مي توان روي كاغذ كادو انجام داد. شما مي توانيد محصولات و خدمات خود را از طريق تبليغات به مشتريان معرفي كنيد. امروزه چاپ اطلاعات بسته بندي محصولات يكي از مهمترين ابزارهاست. اما بايد در اين كار تخصص لازم را داشته باشيد و روش درست و مناسب را انتخاب كنيد.

زماني كه نام محصول، تركيبات و اجزاي آن، تاريخ مصرف، تاريخ ساخت و انقضاي محصول، شرايط نگهداري آن و موارد مفيدي از اين دست بر روي بسته بندي درج شود، اعتماد مشتري را جلب مي كند. در عين حال نوع چاپ و بسته بندي نيز در اين زمينه نقش بسزايي دارد. هرچه طراحي نوآورانه و خلاقانه تر باشد، توجه بيشتري را به خود جلب مي كند. پس فقط محصولات خود را بسته بندي نكنيد. سعي كنيد تكنيك هاي جديد و مدرن، طراحي به روز و غيره را در بسته بندي قرار دهيد تا توجه مشتري را به خود جلب كنيد. كيفيت محصول نيز در جلب اعتماد مشتري نقش دارد.

 

نقش بسته بندي در صادرات

با رقابت شديد در بازار بين المللي، بسته بندي محصولات بسيار مهمتر از قبل شده است. در اين بازارها، توليدكنندگان و صادركنندگان به انواع بسته بندي، طرح ها، چاپ و ... توجه زيادي دارند و آنها را يكي از ابزارهاي بازاريابي خود مي دانند. طراحي بسته بندي نقش مهمي در اين امر ايفا مي كند. طراحي خلاقانه به ما امكان مي دهد نظرات مشتريان بيشتري را جلب كرده و محصولات خود را رقابتي تر كنيم. نكته ديگري كه در زمينه صادرات و نقش بسته بندي مي توان به آن اشاره كرد، اهميت بازيابي و استفاده مجدد از بسته بندي محصولات به ويژه بسته بندي مواد غذايي است.

امروزه موضوع محيط زيست و حداقل آسيب هاي وارده بسيار مورد بحث قرار گرفته است تا بتوان بسته بندي را بازيافت كرد و بيش از پيش به چرخه طبيعي بازگرداند.

 

سخن آخر

بسته بندي بخشي از فروش است و تا حدودي مي توان آن را جزء مهمي از آن دانست. اهميت بسته بندي و استفاده از سلفون opp در اين است كه با انجام صحيح آن مي توانيد موفق تر از رقباي خود در بازار باشيد. بسته بندي عالي با طراحي منحصر به فرد، چاپ و نوع كاغذي كه در توليد آن به كار مي رود، نقش مهمي در جلب اعتماد و توجه مصرف كنندگان دارد. بسته بندي بايد به گونه اي باشد كه بتواند به عنوان يك ابزار تبليغاتي رايگان و كاربردي با محافظت و جلوگيري از آسيب به محصول به ويژه محصولات غذايي و دارويي، فروش را افزايش دهد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۳۷:۴۳ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :