يه بنده خدا يه بنده خدا .

يه بنده خدا

تكنولوژي تا چه ميزان در تشويق براي ورزش كردن موثر است؟

تكنولوژي تا چه ميزان در تشويق براي ورزش كردن موثر است؟

امروزه چيزي كه قابل انكار نيست سرعت بسيار زياد پيشرفت تكنولوژي در جهان است. سال ها قبل شايد مدت ها طول مي كشيد كه دستگاهي با ويژگي ها و امكانات جديد وارد بازار شود و اگر اين دستگاه در اصطلاح باگ يا اشكالي داشت مدت ها هم طول مي كشيد كه روش حل مشكل ايجاد شده پيدا شود و نسخه ي اصلاح شده ي دستگاه مورد نظر عرضه گردد. اما در حال حاضر تقريبا هر روز شاهد حضور يك تكنولوژي تازه و گجت هاي مرتبط با آن در بازار كالاهاي هوشمند هستيم.

تقريبا هر كاري كه بشر پيش از اين مجبور بود به صورت دستي و با صرف انرژي و زمان زياد آن را انجام دهد، امروز به وسيله ي دستگاهي هوشمند آسان سازي شده است. بايد به خاطر داشته باشيم، افزايش جمعيت، تورم، و مواردي از اين دست محدوديت هايي را به زندگي انسان امروز اضافه كرده اند كه نياز به دستيار هاي كمكي را پر رنگ تر از گذشته كرده است.

افراد زيادي در جامعه از اضافه وزن، درد مفاصل، ضعف ماهيچه ها و ... گلايه مي كنند و زماني كه كارشناسان ورزش كردن را راه حل نهايي دانسته و به آن ها پيشنهاد مي كنند با پاسخ هايي از قبيل: نداشتن وقت براي نام نويسي در باشگاه هاي ورزشي، هزينه ي بالاي كلاس ها، آلودگي هواي شهر ها، دسترسي نامناسب به فضاهاي عمومي مانند پارك و ... مواجه مي شوند.

خبر خوب اين است كه پيشرفت تكنولوژي توانسته ورزش كردن را براي كاربران ساده و كم هزينه تر كند، به طوري كه افراد مي توانند يك باشگاه كوچك در خانه ي خود داشته باشند، با دستگاه هاي هوشمند مخصوص ورزش كنند و حتي علايم سلامتي خود را بسنجند.

شركت شيائومي كه يكي از كمپاني هاي مشهور و پر كار در زمينه ي گجت هاي هوشمند است، لوازم ورزشي و باشگاهي متعددي را وارد بازار كرده كه مخاطبان زيادي به آن ها جذب شده اند، در اين مطلب قصد داريم بررسي كنيم كه شيائومي چه تجهيزات هوشمندي براي ورزش كردن توليد كرده است.

ورزش با محصولات شيائومي

شيائومي محصولات خود در اين زمينه را در دو دسته ي اصلي توليد مي كند. اولي لوازم ورزشي است كه در ميان آن ها مي توان محصولاتي چون: دوچرخه شيائومي، تردميل شيائمي، دمبل و ... را يافت و دسته ي دوم گجت هاي سلامتي است كه ساعت ها و مچ بند هوشمند شيائومي، ترازو هوشمند و ....نماينده هاي اين لاين هستند.

علاوه بر اين ها شيائومي با طراحي اپليكيشن MIUI Health امكان ثبت داده ها در هنگام ورزش و بررسي عملكرد كاربران را فراهم نموده است و اطلاعاتي مانند: ضربان قلب، اكسيژن خون، كالري سوزانده شده و ... نيز با توجه به سنسورهايي كه در دستگاه مورد نظر استفاده شده در دسترس كاربران قرار مي گيرند.

البته اين ها تنها خلاقيت هاي شيائومي براي تشويق افراد به ورزش نيست، در اين راستا شيائومي لوازم ورزشي اي مانند دمبل هاي هوشمند را در اختيار كاربران قرار داده كه با استفاده از آن ها ورزش كردن تبديل به يك تفريح و بازي مي شود، در واقع كاربر در اپليكيشن بايد مراحل مختلف را طي كرده و امتياز جمع كند.

اگر خوب به امكانات جديدي كه تكنولوژي در اختيار ما قرار داده نگاه كنيم، متوجه خواهيم شد كه امروزه تقريبا هيچ بهانه اي براي ورزش نكردن وجود ندارد. در ادامه ي مطلب چند دستگاه ورزشي و گجت سلامتي شيائومي را به اختصار معرفي مي كنيم.

دوچرخه شيائومي مدل Himo V1

ظاهر اين دوچرخه شيائومي قدري با دوچرخه هاي معمولي فرق دارد، چرخ ها قدري كوچكتر و بدنه محدود تر طراحي شده است اما استفاده از آلياژ آلمينيوم براي ساخت بدنه سبب مي شود تا اين دوچرخه بتواند در برابر ضربه مقاومت خوبي داشته باشد و وزن حدود 100 كيلوگرم را تحمل كند.

در اين محصول امكان تنظيم ارتفاع زين وجود دارد اما با اين حال براي افرادي با حداكثر قد 180 سانتي متر مناسب است. يكي از ويژگي هاي جذاب اين دوچرخه شيائومي امكان تا كردن آن است، تا كردن اين دوچرخه بسيار آسان است و حدودا 20 ثانيه طول مي كشد، امكان تا شدن در كنار وزن سبك حدود 16 كيلوگرم اين محصول امكان حمل آسان آن را در خودرو فراهم مي كند.

اين دوچرخه جذاب داراي يك LCD كوچك بر روي فرمان است كه افراد مي توانند اطلاعاتي مانند سرعت و مسافت طي شده را در آن مشاهده كنند. قدرت موتور دوچرخه شيائومي 250 وات است و موتور در مواقع لزوم به كمك ركاب زدن مي آيد و طي كردن مسير را آسان تر مي كند، علاوه بر آن استفاده از سيستم ترمز كاليپر سبب مي شود عملكرد ترمز ها حتي در سطوح لغزنده نيز بسيار خوب باشد.

كاربران مي توانند از طريق بلوتوث به اپليكيشن وصل شده و اطلاعات را در آن نيز بررسي كرده و دوچرخه خود را كنترل كنند. دوچرخه شيائومي مدل Himo V1 انرژي مورد نياز خود را از طريق يك باتري 1860 ميلي آمپر ساعتي تامين مي كند كه مي توان آن را شارژ كرد.

تردميل شيائومي مدل TRR1SC

اين ترميل شيائومي از آن محصولاتي است كه براي استفاده در فضاهاي محدود بسيار مناسب است، هم وزن تردميل كم است و هم طوري طراحي شده كه دسته ها به راحتي جمع شوند تا در زير تخت يا كنار كمد جاي گيرد. افراد بين 14 تا 60 سال با حداكثر وزن 110 كيلوگرم مي توانند از اين محصول استفاده كنند.

بدنه ي تردميل شيائومي از آلياژ آلمينيوم ساخته شده و در برابر ضربه و خط و خش مقاومت خوبي دارد، علاوه بر آن تسمه اي كه كاربران بر روي آن راه مي روند نيز از پلاستيك EVA ساخته شده تا چسبندگي مناسبي داشته باش و از ليز خوردن و زمين خوردن جلوگيري شود.

موتور قدرتمند تردميل شيائومي مدل TRR1SC قادر است سرعتي در بازه ي 0.5 تا 12 كيلومتر بر ساعت را توليد كند. در واقع از اين واكينگ پد مي توان هم براي راه رفتن و هم براي دويدن استفاده كرد. افراد مي توانند سرعت خود را با استفاده از ريموت كنترل يا گوشي هوشمند تنظيم كنند اما تند كردن قدم ها در قسمت جلوي تسمه و كند گام برداشتن در قسمت عقبي آن نيز به طور هوشمند اين عمليات را انجام مي دهد.

اطلاعاتي مانند سرعت و مسافت طي شده بر روي LCD قرار گرفته روي دسته نمايش داده مي شود اما امكان دسترسي به اين اطلاعات از طريق اپليكيشن نيز وجود دارد.

مچ بند هوشمند شيائومي مدل MI Band 7

مي بند 7 يكي از پر فروش ترين مچ بند هاي هوشمند شيائومي است كه توانسته فروش بسيار قابل توجهي را در سرتاسر جهان داشته باشد. اين دستبند سلامتي داراي نمايشگر با كيفيتي است كه نسبت به نسل قبلي حدود 25 درصد بزرگ تر شده است و اين صفحه نمايش جذاب قادر به ارائه كيفيت خوب 490 در 192 پيكسل و روشنايي مناسب 500 نيت خواهد بود.

افراد مي توانند با استفاده از امكانات جذاب رابط كاربري صفحه ي نمايشگر خود را شخصي سازي كنند. اين مچ بند هوشمند شيائومي از 120 حالت ورزشي مختلف پشتيباني مي كند و داراي سنسور هاي مانند: سنجش ضربان قلب، اندازه گيري اكسيژن خون، سنسور حركت و .... است.

اين گجت سلامتي انرژي مورد نياز خود را از طريق يك باتري 180 ميلي آمپر ساعتي تامين مي كند كه در طول يك استفاده ي معمول حدود 15 روز دوام خواهد داشت.

/

https://checkpointforarts.com/activity/p/873347 /

https://www.pedicure.com/activity/p/459712 /

https://www.thegclan.com/activity/p/16117 /

http://sqworl.com/wzre53

https://homespot.my/activity/p/208560 /

http://www.tudorlodge8886.org.uk/staging/activity/p/784249 /

https://www.quora.com/profile/Ahmed-Ahmedali-4/https-xiaomicity-com-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%DA%AF

https://cascade.org/node/6583?page=270

https://theanalyticalscientist.videomarketingplatform.co/ensuring-data-quality-and


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۴۶:۵۲ توسط:saman موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :