يه بنده خدا يه بنده خدا .

يه بنده خدا

راه حل و تمرين هاي خارق العاده كوچك كردن شكم

كوچك كردن شكم يكي از مهمترين مسائل، براي داشتن تناسب اندام است. زيبايي اندام در بسياري از موارد به داشتن شكمي صاف و تخت وابسته است. براي داشتن شكم كوچك و همينطور خوش فرم جلوه كردن لباس بر تن كه در پي آن سلامتي نيز حاصل خواهد شد، لازم به پيش گرفتن راهكارهايي است  كه بدون ترديد ورزش كردن و كالري سوزي د فعاليت هوازي اصلي ترين و شاه كليد رسيدن به اين هدف زيبا مي باشد.

ما در اين متن، اين راهكارها را برايتان كنار يكديگر گردآوري كرده‌ايم. همراه ما باشيد تا به طور كامل هر يك از آنها را برايتان بيان كنيم.

 

كوچك كردن شكم؛ دغدغه بزرگي نيست

 

امروزه براي داشتن تناسب اندام راهكارهاي بسيار موثري مشخص شده است. وقتي فرد مصمم شود و اراده قوي براي خوش اندام شدن داشته باشد، تقريبا نيمي از مسير براي دست يافتن به آنرا طي كرده است.

زيرا تنها مي‌توان با رعايت چند نكته كليدي به اين منظور دست يافت. تغييراتي در سبك زندگي كه بسيار سطحي و آسان هستند طي چند ماه، مي‌تواند تاثيرات چشمگيري را براي فرد بروز دهد.

 

مطالب مرتبط با كوچك كردن شكم

 

گزينه‌هاي مختلفي طي سال‌هاي اخير براي داشتن تناسب اندام و كوچك كردن شكم ارائه شده است كه يكي از آنها عمل‌هاي جراحي محسوب مي‌شود. با وجود اينكه اين جراحي‌ها به سرعت سبب تناسب اندام مي‌شوند، ممكن است آسيب‌هاي جدي را براي بدن به همراه داشته باشند.

اما هستند افرادي كه بدون انجام هرگونه عمل روي بدن خود، سعي بر ايجاد تناسب اندام و كوچك كردن شكم مي‌كنند. در اين متن موارد مناسبي براي همه افراد ارائه كرده‌ايم كه بسيار موثر هستند و به بهتر شدن تناسب اندام كمك خواهند كرد.

 

چگونه از ناحيه شكم لاغر شويم؟

 

دغدغه مهم براي رفتن به مهماني و مراسم‌هاي دورهمي، ممكن است زيبا بودن لباس در تن باشد كه به همين دليل نياز به كوچك كردن شكم ايجاد مي‌شود.

البته كه سلامتي مهم‌تر از فرم اندام است اما اگر كمي با خودمان رو راست باشيم، پي مي‌بريم كه هيچوقت پيروي از روند تغذيه‌اي سالم به نسبت نيازهاي بدن، در كنار فعاليت بدني روزانه كه كيفيت عمر را افزايش مي‌دهد، چربي شكمي را ايجاد نمي‌كند.

بهتر است قبل از اعتماد به رژيم‌هاي كوتاه مدت كه قول كاهش وزن در بازه زماني كوتاه را مي‌دهند، از راهكارهايي كه در اين متن براي كوچك كردن شكم ارائه شده است كمك گرفت.

همچنيني مقالات مفيدي را در مجله سلامتي و تندرستي ماوراي سلامت در اين باره يافته ايم كه مي توانيد آن ها را نيز مطالعه كنيد.

 

اعتدال در مصرف كربوهيدرات

 

اكثر غذاهايي كه مصرف مي‌شوند به عنوان وعده‌هاي اصلي حاوي مقدار زيادي كربوهيدرات هستند. البته كه بدن براي بازسازي بسياري از بافت‌هاي خود و تامين انرژي نياز به دريافت كربوهيدرات دارد.

پس اين موضوع نشان مي‌دهد كه به هيچ وجه نبايد مصرف آنها قطع شود. تنها بهتر است در حد اعتدال مصرف شوند و ترجيحا از غلات سبوس‌دار و كامل استفاده شود.

براي كمتر كردن مصرف كربوهيدرات مي‌توان از انواع سالاد ميوه و سبزيجات كه فيبر بالايي دارند به عنوان پيش غذا و همينطور نوشيدن يك ليوان آب، نيم ساعت قبل از غذا استفاده كرد. از اين طريق كربوهيدرات كمتري به بدن خواهد رسيد.

 

قطع مصرف شيريني‌جات و قند

 

براي رسيدن قند مورد نياز بدن حتما نبايد از قندهاي مصنوعي استفاده كرد. توجه به اين نكته كه مصرف ميوه‌ها و ميوه خشك مي‌تواند قند مورد نياز بدن را تامين كند نكته ضروري است كه بهتر است در نظر گرفته شود.

اگر از بزرگ بودن شكم خود ناراحت هستيد بايد با زياده روي در مصرف شيريني‌جات، كيك خامه‌اي، نوشابه‌هاي قندي و گازدار و همينطور انواع آبنبات‌ها، خداحافظي كنيد.

 

مصرف پروتئين بيشتر

 

با كاهش وزن كلي مي‌توان به كوچك كردن شكم نيز منجر شد. براي اين منظور بهتر است از پروتئين بيشتري استفاده كرد تا بدن به جاي سوخت عضلات بدن، از پروتئين دريافتي انرژي مورد نياز را تامين كند.

منابع پروتئيني مانند تخم مرغ، انواع غذاهاي دريايي، انواع حبوبات و گوشت‌ قرمز يا سفيد منابعي غني از پروتئين هستند كه بهتر است در برنامه روزانه گنجانده شوند.

 

مصرف بيشتر انواع ميوه و سبزيجات

 

از آنجايي كه سبزيجات فرايند چربي سوزي را معكوس مي‌كنند، براي رسيدن به كاهش وزن و از بين رفتن چربي‌هاي شكمي، بسيار موثر هستند.

از اين رو بهتر است از ميوه و سبزيجات بيشتري براي كوچك كردن شكم استفاده كرد و از آنها به عنوان پيش غذا و يا ميان وعده‌ها استفاده كرد. نكته مهمي كه اين راهكار به همراه دارد، اين است كه از ايجاد يبوست جلوگيري مي‌شود.

 

آب كردن سريع شكم و پهلو با ورزش

 

براي داشتن شكم تخت بهتر است روزانه بين 40 دقيقه الي 1 ساعت فعاليت بدني منظم و ورزش هوازي انجام شود. بهترين ورزش‌ها براي از بين بردن چربي‌هاي اطراف كمر شامل موارد زير مي‌شود:

 

چگونگي بهره از ورزش براي كوچك كردن شكم

 

بهتر است دقت شود كه براي نتيجه بهتر و سوزاندن چربي‌ها، كوچك كردن شكم و پهلوها، بهتر است تا يك ساعت قبل از انجام حركات ورزشي غذاي سنگين مصرف نشود.

در ادامه آن نيز بعد از تمام شدن فعاليت بدني بايد تا 2 ساعت از خوردن غذا با كالري بالا پرهيز شود. زيرا ممكن است بيشتر جذب بدن شود و بدتر موجب بالا رفتن وزن شود. از انواع ميوه و سبزيجات، آب و آبميوه‌هاي طبيعي مي‌توان براي جلوگيري از ضعف و گرسنه شدن حين تمرين استفاده كرد.

 

حذف چربي‌هاي غير مفيد

 

مصرف چربي بيش از حد از جمله مواردي است كه براي افزايش وزن كل بدن و چربي اطراف شكم بسيار تاثيرگذار است. به همين منظور بايد سعي كرد تا از مصرف چربي‌هاي اشباع كه اغلب از چربي‌هاي حيواني حاصل مي‌شوند، پرهيز كرد.

جايگزين كردن روغن‌هاي گياهي مهمترين گام براي حذف چربي‌هاي بد به شمار مي‌روند. استفاده از روغن زيتون، روغن كانولا و روغن نارگيل بهترين گام براي دريافت چربي خوب است.

از طرفي ديگر بهتر است انواع سس كه چربي زيادي دارند مانند سس مايونز از رژيم غذايي به طور كلي حذف شوند و به جاي آنها از ليمو ترش تازه، سركه و روغن زيتون براي مزه دار كردن سالاد استفاده شوند.

 

هيدراته نگه داشتن بدن و مصرف آب

 

شايد نوشيدن آب راهبردي بسيار سطحي باشد اما براي سير ماندن و تامين بسياري از مواد مغذي مورد نياز بدن كافي است تا در طول روز از 8 الي 12 ليوان آب مصرف كرد.

اين موضوع علاوه بر اينكه به دوري از ريزه‌خواري كمك مي‌كند و فرد را سير نگه مي‌دارد، مي‌تواند به پيشگيري از چروك شدن پوست و شل نشدن پوست بر اثر كاهش سايز، منجر شود.

 

زمان مناسب براي وعده‌هاي غذايي

 

اگر خواهان كوچك كردن شكم هستيد، بايد غذا خوردن بعد از ساعت 21 به بعد شب را ممنوع كنيد. علاوه بر اين موضوع لازم به ذكر است كه بهتر است صبحانه را زود تر و قبل از ساعت 9 ميل كرد و تا زمان ناهار از ميان وعده‌هاي سبك مانند انواع ميوه و سبزيجات، لبنيات كم چرب، ميوه خشك و همينطور آجيل و انواع مغزها بهره‌مند شد.

 

اندازه وعده‌هاي غذايي

 

در وعده‌هاي غذايي اصلي نبايد حجم زيادي از مواد غذايي را وارد بدن كرد. بهتر است وعده‌هاي اصلي را تقسيم كنيد و از غذا با مقدار كم، در تعداد وعده‌هاي مختلف استفاده كنيد. ميان وعده‌ها مي‌توانند كمك بسيار زيادي را در كاهش وزن كلي بدن و كوچك كردن شكم را به همراه داشته باشند.

 

 

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=22fb18dd-d468-4793-8508-011bd004f5c6

https://ezغير مجاز مي باشد.cityu.edu.hk/login?url=https://mavarayesalamat.ir/

http://entrance-exam.net/forum/members/wesleycruz1.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:WesleyCruz1

https://www.pubpub.org/user/wesley-cruz-2

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://mavarayesalamat.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://gitlab.bsc.es/WesleyCruz1

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۲:۴۴ توسط:saman موضوع:

پيش بيني نتايج ورزشي

سايت شرط بندي تاك تيك يك سايت شرط بندي آنلاين است كه از طريق آن مي توانيد بر روي مسابقات ورزشي شرط بندي كنيد. اين سايت شامل بخش هاي مختلفي از جمله شرط بندي بر روي فوتبال، بسكتبال، واليبال و ... مي باشد. در اين سايت علاوه بر شرط بندي، امكانات ديگري نيز براي كاربران فراهم شده است مانند پشتيباني آنلاين و خدمات مالي مختلف. با توجه به قوانين و مقررات سايت تاك تيك و همچنين شرايط استفاده، كاربران مي توانند از خدمات سايت بهره مند شوند

n3_aafv.jpg

سايت ماكائو كازينو ، يكي از بهترين سايت شرط بندي آنلاين تازه تاسيس فارسي مي باشد. سايت ماكائو بت نه تنها بازي هاي مختلف كازينو آنلاين ، بلكه رشته هاي ورزشي بسياري را براي پيش بيني قبل بازي و يا به صورت زنده نيز پشتيباني مي كند. مهم ترين دلايل محبوب شدن كازينو ماكائو ، در سال اخير، سرعت بسيار بالاي سايت، طراحي زيبا، و سهولت استفاده از امكانات آن مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۲:۵۳ توسط:saman موضوع:

دانلود آهنگ هاي معروف نانسي

-

دانلود آهنگ هاي معروف نانسي

نانسي نبيل عجرم خواننده، شخصيت تلويزيوني و تاجر لبناني است. او كه توسط اسپاتيفاي به عنوان "ملكه پاپ عرب" لقب گرفته است، نقش موثري در احياي موسيقي پاپ عربي در قرن بيست و يكم دارد.  شما مي توانيد آهنگ هاي اين خواننده را از طريق مراجعه به صفحه اختصاصي نانسي در سايت Top Songs با بالاترين كيفيت دانلود كنيد.

آهنگ Meen Gheiry Ana از Nancy Ajram

متن آهنگ Meen Gheiry Ana از Nancy Ajram

مين غيري أنا لما الدنيا بتبكيك غير الدمع ما بتعطيك مين اللي حدك بتقويك مين غيري أنا

مين غيري أنا وحدك ع الدنيي ما فيك بدك بالمشوار شريك تزعل تفرح ويراضيك من غيري أنا

مين غيري أنا بتبرد وبقلبي بدفيك بتنام برمشي بغطيك وعلى همسة حبي بوعيك مين غيري أنا

مين غيري أنا وحدك صدقني ما فيك من دوني أنا

ايه نص الكون ايه وحدي بلاك ايه كل الكون ايه أنا وياك ايه ايه نص الكون ايه ايه وحدي بلاك ايه كل الكون ايه أنا وياك

من دونك أنا أنا من دونك عمري كان ما بيعرف إلا الحرمان قلبي وحيد وبردان من دونك أنا

من دونك أنا ما كنت بلاقي الحنان ولا فرحات تمحي الأحزان ولا بعرف طعم الأمان من دونك أنا

من دونك أنا كان بينساني النسيان دنيي ما إلها عنوان ما بحس بقلبي عشقان من دونك أنا

من دونك أنا وما كان فيي على الزمان من دونك أنا

ايه نص الكون ايه وحدي بلاك ايه كل الكون ايه أنا وياك ايه ايه نص الكون ايه وحدي بلاك ايه كل الكون ايه أنا وياك

ايه نص الكون

ايه كل الكون

ايه نص الكون ايه وحدي بلاك ايه كل الكون ايه أنا وياك ايه ايه نص الكون ايه ايه وحدي بلاك ايه كل الكون ايه أنا وياك

دانلود آهنگ Meen Gheiry Ana از Nancy Ajram

 

آهنگ Hobbak Liya از Nancy Ajram

متن آهنگ Hobbak Liya از Nancy Ajram

حبك ليا غالي عليا أحسه بقلبي وأشوفه بعيني حبك ليا بيطمني بيعيشني أحلى سنيني

حبك ليا غالي عليا أحسه بقلبي وأشوفه بعيني حبك ليا بيطمني بيعيشني أحلى سنيني

عمري ما خوفت في حضنك عمري عمري ما هعشق بعدك عمري وكل الباقي في عمري يا عمري هعيشه معاك معاك يا حبيبي

حبك ليا غالي عليا أحسه بقلبي وأشوفه بعيني حبك ليا بيطمني بيعيشني أحلى سنيني

احساسي معاك صدقته خلاص في عينيا ملاك غير كل الناس يا حبيبي ارتاح أنا ليك ومعاك مش ناوية جراح ولا نار في هواك

عمري ما خوفت في حضنك عمري عمري ما هعشق بعدك عمري وكل الباقي في عمري يا عمري هعيشه معاك معاك يا حبيبي

حبك ليا غالي عليا أحسه بقلبي وأشوفه بعيني حبك ليا بيطمني بيعيشني أحلى سنيني

مكتوبلي أدوب واعشق لياليك ولا عمري هتوب عن حب عينيك قلبي الحيران ياما استناك آه يا بحر حنان محتاجة لقاك

عمري ما خوفت في حضنك عمري عمري ما هعشق بعدك عمري وكل الباقي في عمري يا عمري هعيشه معاك معاك يا حبيبي

حبك ليا غالي عليا أحسه بقلبي وأشوفه بعيني حبك ليا بيطمني بيعيشني أحلى سنيني

حبك ليا غالي عليا أحسه بقلبي وأشوفه بعيني حبك ليا بيطمني بيعيشني أحلى سنيني

حبك ليا غالي عليا أحسه بقلبي وأشوفه بعيني حبك ليا بيطمني بيعيشني أحلى سنيني

دانلود آهنگ Hobbak Liya از Nancy Ajram

 

آهنگ Sheel Oyounak Anni از Nancy Ajram

متن آهنگ Sheel Oyounak Anni از Nancy Ajram

شيل عيونك عني تركني اعرف غني شيل عيونك عني تركني اعرف غني

بعده قلبي صغير محيرني ومحير بعده قلبي صغير محيرني ومحير

نظرة منك بتجنني نظرة منك بتجنني آه، آه، آه بتجنني

شيل عيونك عني تركني اعرف غني شيل عيونك عني تركني اعرف غني

بعدو قلبي صغير محيرني ومحير بعدو قلبي صغير محيرني ومحير

نظرة منك بتجنني نظرة منك بتجنني وآه، آه، آه بتجنني

نظراتك مش عم تتهدى بدا وما بتعرف شو بدك نظراتك مش عم تتهدى بدا وما بتعرف شو بدك

قلا لازم تلزم حدا قلا لازم تلزم حدا وتبعد عني بدي غني تبعد عني بدي غني وآه، آه، آه بدي غني

شيل عيونك عني تركني اعرف غني شيل عيونك عني تركني اعرف غني

آه بعده قلبي صغير محيرني ومحير بعده قلبي صغير محيرني ومحير

نظرة منك بتجنني نظرة منك بتجنني آه، آه، آه بتجنني

نظرات عيونك خطرين واخطر ما فيهن حلوين نظرات عيونك خطرين واخطر ما فيهن حلوين

سحرن ساحرني من سنين سحرن ساحرني من سنين اطلع فيي بدي غني اطلع فيي بدي غني آه، آه، آه بدي غني

شيل عيونك عني تركني اعرف غني شيل عيونك عني تركني اعرف غني

آه بعده قلبي صغير محيرني ومحير بعده قلبي صغير محيرني ومحير

نظرة منك بتجنني نظرة منك بتجنني آه، آه، آه بتجنني

دانلود آهنگ Sheel Oyounak Anni از Nancy Ajram

 

آهنگ Fi Hagat از Nancy Ajram

متن آهنگ Fi Hagat از Nancy Ajram

فى حاجات تتحس وما تتقالش

وإن جيت أطلبها أنا ما أقدرش

ولو أنت عملتها بعد ما أنا أطلبها، آه

يبقى ما ينفعش

فى حاجات تتحس وما تتقالش

توجع فى القلب وما بتبانش

وأفضل علي طول تعبانة ما بين طب أقولك، آه

ولا ما قولكش

إملي عينيا وإعمل حاجة أنا مش عارفاها

إملي عينيا وإعمل حاجة أنا مش عارفاها

ما أقدرش أقولك شكل حياتنا اللى أنا عايزاها

ما تعرف لوحدك شكل حياتنا اللى أنا عايزاها

يا كثر ما شلت فى قلبى عليك

يا كثر ما قلت ما أسامح خطأك

من أشوفك ترجف ضلوعى تبيك

وأثر هذا كله من حرة هواك

أخلق الأعذار من لمسة إيديك

وألمس جروحى وأداريها دواك

قوتي ضعفى وضعفي إنى أبيك

وأنت عارف إنى ما أعشق سواك

إملي عينيا وإعمل حاجة أنا مش عارفاها

إملي عينيا وإعمل حاجة أنا مش عارفاها

أوقات بيبان إني سكت

وهديت ورضيت وإتعودت

مش معني كده إنك علي طول تحسبني

إني إستسلمت

وساعات بتحس إني زهقت

مع إن بخبي إني تعبت

ما توصلنيش يا حبيبي أقول ده يا ريتني

يا ريتني إتكلمت

وإملي عينيا وإعمل حاجة أنا مش عارفاها

إملي عينيا وإعمل حاجة أنا مش عارفاها

أعرف لوحدك شكل حياتنا اللى أنا عايزاها

دانلود آهنگ Fi Hagat از Nancy Ajram

 

آهنگ Lawn Ayounak از Nancy Ajram

متن آهنگ Lawn Ayounak از Nancy Ajram

آآآه

مافيّ اعيش الا معك مافيّ اكون الا الك مافيّ اعيش الا معك مافيّ اكون الا الك

لون عيونك غرامي دخلك صدق كلامي قلبي وروحي معك لو عنك بعدوني تبقي وحدك بعيوني احكينى و بسمعك مافيّ اعيش الا معك مافيّ اكون الا الك

لو مهما صار ماببقي لحالي ارميني بالنار اهون لي كرمالي

لو مهما صار ماببقي لحالي ارميني بالنار اهون لي كرمالي

لون عيونك غرامي دخلك صدق كلامي قلبي وروحي معك لو عنك بعدوني تبقي وحدك بعيوني احكينى و بسمعك مافيّ اعيش الا معك مافيّ اكون الا الك

تعودت عليك واعطيتك حناني روحي بأيديك وحياتي وكياني

تعودت عليك واعطيتك حناني روحي بأيديك وحياتي وكياني

لون عيونك غرامي دخلك صدق كلامي قلبي وروحي معك لو عنك بعدوني تبقي وحدك بعيوني احكينى و بسمعك مافيّ اعيش الا معك مافيّ اكون الا الك مافيّ اعيش الا معك مافيّ اكون الا الك

لون عيونك غرامي دخلك صدق كلامي قلبي وروحي معك لو عنك بعدوني تبقي وحدك بعيوني احكينى و بسمعك مافيّ اعيش الا معك

دانلود آهنگ Lawn Ayounak از Nancy Ajram


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۲:۳۸ توسط:saman موضوع:

سلول‌ها در مهندسي بافت

سلول‌ها در مهندسي بافت

 

سلول ها در مهندسي بافت مهندسي بافت به سه جزء اصلي براي بازسازي بافت نياز دارد: داربست ها، سلول ها و فاكتورهاي رشد. براي بازسازي بافت در يك محيط سه بعدي (داربست) از سلول هايي كه قابليت رشد و تمايز دارند براي ايجاد بافت مورد نظر استفاده مي شود.

استفاده از سلول ها در مهندسي بافت

از سوي ديگر در ساختار بدن انسان سلول هايي وجود دارند كه وظيفه بازسازي بدن را انجام مي دهند كه با توجه به نيازهاي فراوان مهندسي ويژه به سلول هاي خاص و مناسب، براي ساخت بانك ها ضروري به نظر مي رسد. .بنابراين سلول هاي بنيادي در مركز انتظارات قرار دارند و مي توانند به عنوان روشي اميدواركننده براي آينده پزشكي بازساختي در نظر گرفته شوند.از طرفي در مرحله بعد فاكتورهاي رشد سلولي مولكول هاي زيست فعالي را ايجاد مي كنند كه در اطراف سلول ها قرار مي گيرند.پس از رشد مناسب سلولي در فضاي متخلخل داربست، اين مجموعه كامل در محيط آزمايشگاهي به بدن موجود زنده منتقل مي شود.

آموزش سلول ها در مهندسي بافت

هدف از آموزش مهندسي بافت ارائه عوامل موثري است كه شامل سه عامل اصلي مهندسي بافت، برهمكنش بين پروتئين ها و سطح زيست مواد و كاربردهاي مهندسي بافت در اندام هاي خاصي مانند بافت استخوان، غضروف و پوست مي باشد.

آموزش سلولي در مهندسي بافت نوعي دانش است كه از علوم مهندسي و زيست شناسي براي ايجاد يك جايگزين بيولوژيكي براي بازسازي بافت هاي زنده يا بهبود عملكرد آنها استفاده مي كند.

با اين علم مي توان راه حل هاي دائمي براي ميليون ها نفر از افراد مبتلا به نقص عضو يا بافت پيدا كرد.

بنابراين درمان آسيب بافتي با استفاده از بافت يا بافت هاي غيرخودي فرد كه جزو روش هاي معمول محسوب مي شود، شامل مشكلاتي است كه مي تواند دسترسي را محدود كند، آلودگي بافت قبل از پيوند، بسياري از عفونت ها و تحريك سيستم ايمني بدن، توجه به اين نكته .

منبع :  شركت فناوري بن ياخته

 

https://visual.ly/users/tamikahayes2/portfolio

http://www.wikidot.com/user:info/tamikahayes2

https://speakerdeck.com/tamikahayes2

https://infogram.com/untitled-chart-1hzj4o3q373no4p?live

https://slides.com/tamikahayes2

https://500px.com/p/tamikahayes2?view=photos

https://logopond.com/TamikaHayes2/profile/566546/?filter=&page=

https://qiita.com/TamikaHayes2

https://8tracks.com/tamikahayes2

https://www.authorstream.com/TamikaHayes2/

https://audiomack.com/tamikahayes2

https://us.community.sony.com/s/profile/0054O00000ACwIX?language=en_US

https://list.ly/tamikahayes2/lists

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۷:۵۲ توسط:saman موضوع:

لوله كشي آب ساختمان

لوله كشي آب ساختمان

يكي از مهمترين و اصلي ترين بخش هاي هر ساختمان، لوله كشي آب ساختمان است. در ساختمان سازي از لوله هاي پلاستيكي، سيماني و فلزي براي لوله كشي استفاده مي شود. لوله كشي آب بايد به گونه اي باشد كه آب گرم و سرد را از مبدا به شيرآلات به صورت يكسان توزيع كند.

روش هاي لوله كشي آب ساختمان

دو روش براي لوله كشي آب ساختمان وجود دارد كه عبارتند از:

لوله كشي آب كلكتوري

در اين روش از يك وسيله به نام كلكتور استفاده مي شود. در لوله كشي به روش كلكتوري از هيچ اتصالي استفاده نمي شود و لوله كشي به صورت مستقيم از سمت كلكتور به سمت شيرآلات اجرا مي گردد. در اين روش اجراي آب گرم و سرد ساختمان به صورت مجزا مي باشد و اين مورد يكي از امتيازهاي لوله كشي آب كلكتوري است.

لوله كشي آب انشعابي

يكي از روش هاي ستني لوله كشي آب، لوله كشي آب انشعابي مي باشد كه به منظور انشعاب گرفتن از شيرها از يك سه راهي استفاده مي كنند. در قديم براي لوله كشي آب انشعابي از لوله هاي آهني استفاده مي كرده اند اما امروزه از لوله هاي پليمري استفاده مي كنند. اين روش به دو صورت لوله كشي انشعابي توكار و لوله كشي انشعابي روكار انجام مي شود.

نكات مهم در رابطه با لوله كشي آب ساختمان

براي لوله كشي آب ساختمان از مرحله نصب تا اجراي نهايي نكات و قوانيني وجود دارد كه اگر لوله كشي مطابق با اين نكات انجام نشود مشكلاتي برا آن پيش مي آيد. پس رعايت نكات زير الزامي مي باشد.

  • يكي از اصلي ترين و مهمترين موارد در لوله كشي آب ساختمان، رعايت تناسب عمق لوله كشي با عمق بستر لوله كشي مي باشد. به عنوان مثال لوله هاي آب فاضلاب ساختمان بايد در مكاني نصب گردند كه عمق متوسط داشته باشد يعني نه عمق آن زياد باشد و نه سطحي.
  • جنس لوله يكي ديگر از موارد مهم هنگام لوله كشي آب ساختمان است. به عنوان مثال جنس لوله اي كه براي آب آشاميدني استفاده مي شود با جنس لوله اي كه براي آب فاضلاب ساختمان استفاده مي شود متفاوت است.
  • توجه به اندازه قطر لوله نيز مهم مي باشد. به عنوان مثال لوله اي كه براي لوله كشي فاضلاب ساختمان استفاده مي شود بايد قطر نسبتا زيادي داشته باشد تا مشكلاتي از جمله گرفتگي و انسداد لوله را به همراه نداشته باشد.
  • يكي ديگر از نكات مهمي كه در لوله كشي آب بايد مدنظر قرار داد، تاثيرات دماي محيط بر روي لوله ها است. تابش نور مستقيم خورشيد و يا سرماي زياد مي تواند بر عمر مفيد لوله ها تاثير بگذارد.
  • در ساختمان هاي بلند بايد از پمپ براي تامين فشار آب لازم استفاده كرد.

لوله كشي فاضلاب ساختمان

يكي از موارد مهمي كه در هنگام ساخت ساختمان بايد به آن توجه كرد، لوله كشي فاضلاب ساختمان است. اتصالات لوله كشي فاضلاب در مقايسه با اتصالات لوله كشي آب بسيار پيچيده تر مي باشند به همين منظور اگر لوله كشي فاضلاب به صورت اصولي و صحيح انجام نشود مشكلاتي را براي ساكنين ساختمان به وجود مي آورد.

نكات مهم در رابطه با لوله كشي فاضلاب ساختمان

  • از بست هاي استاندارد و مخصوص براي نگهداري لوله ها استفاده كنيد.
  • به منظور كنترل فشار نقطه اي، يك مقوا تا خورده در زير لوله قرار دهيد.
  • از قرار دادن لوله هاي پليمري در معرض تابش مستقيم نور خورشيد خودداري كنيد.
  • كفشوهايي كه در تراس يا بالكن قرار دارند را به صورت مستقيم به فاضلاب شهري متصل نكنيد.
  • لوله هاي استاندارد را براي لوله كشي فاضلاب استفاده كنيد لوله هاي استاندارد بايد تحمل فشار حداقل 6 اتمسفر را داشته باشند.

 

خدمات لوله كشي آب و لوله كشي فاضلاب ساختمان توسط تاسيسات نوبهار

تاسيسات نوبهار با سال ها سابقه در زمينه تاسيسات ساختماني آماده خدمت رساني به شما عزيزان مي باشد. از جمله خدماتي كه توسط تاسيسات نوبهار ارائه مي گردد مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • خدمات 24 ساعته لوله كشي آب و لوله كشي فاضلاب ساختمان
  • تعمير و تعويض اتصالات لوله فاضلاب و لوله آب ساختمان
  • نصب و راه اندازي اوليه لوله كشي ساختمان
  • سرويس لوله كشي ساختمان
  • نصب شيرآلات

جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه لوله كشي آب و لوله كشي فاضلاب ساختمان مي توانيد به صورت رايگان با مشاوران تاسيسات نوبهار در تماس باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۸:۰۵ توسط:saman موضوع:

همه چيز درباره دستكش عايق برق

همه چيز درباره دستكش عايق برق

به نقل و گزارش از ايمني ها؛ اولين نكته اي كه در مطلب راهنماي خريد دستكش عايق برق بايد با آن اساره كنيم اين است كه شخص با برق فشار ضعيف در ارتباط است يا فشار متوسط. دستكش هاي عايق برق بر اساس مقاومت در برابر جريان برق در شش كلاس طبقه بندي مي شوند كه از شماره ?? تا شماره ? اين دسته بندي و نام گذاري صورت مي پذيرد. پس مقدار ولتاژي كه فرد با آن سر و كار دارد در انتخاب نوع دستكش بسيار حائز اهميت است. همچنين دستكش هاي عايق برق بر اساس موادي كه شخص با آن سر و كار دارد و با دستكش در حين كار برخورد مي كنند دسته بندي مي شوند كه با علائم اختصاري اين مواد معرفي مي گردند كه در ادامه با آن ها آشنا مي شويم.

طول اكثر اين دستكش ها ?? سانتي متر يا ??? ميليمتر است و اين اندازه براي محافظت كامل از دست بايد رعايت شود. وزن دستكش و ضخامت لايه تشكيل دهنده دستكش در راحتي استفاده از آن تاثير چشم گيري دارد اما ناگزير در كار با ولتاژ هاي بالا ضخامت لايه و وزن دستكش بالا مي رود. در هنگام استفاده از دستكش عايق برق بايد توجه داشت كه اين نوع دستكش ها مقاومت مكانيكي پاييني داشته و لذا در هنگام استفاده بايد از رو دستكشي هاي چرمي براي افزايش مقاومت آن استفاده گردد. نكته اي كه در هنگام خريد اين نوع دستكش بايد به آن توجه شود تاريخ مصرف دستكش و سالم بودن آن از لحاظ فيزيكي است كه بايد مورد بررسي تخصصي قرار گيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد انواع دستكش ايمني مطلب راهنماي خريد دستكش ايمني كار را مطالعه كنيد.

دسته بندي دستكش عايق برق براي مقاومت در برابر مواد مختلف:

در هنگام كار با دستكش عايق برق به انگليسي (Electrical insulated gloves) : فقط مقاومت به ولتاژ مدنظر نيست و بايد بدانيم دستكش در برابر چه موادي مقاومت خود را حفظ مي كند. كاربر دستكش هاي عايق برق براي محافظت دست و بدن در برابر شوك هاي الكتريكي انواع سيم ها، كابل ها و يا تجهيزات برقي مثل پست هاي برق يا ترانسفورماتور ها و… است. انواع دستكش كار انتخابي هرچقدر هم كه مقاوم و مناسب باشد اگر با توجه به شغل مورد نظر در برابر موادي كه احتمالا با آن برخورد دارد مقاوم نباشد در اثر تخريب هاي احتمالي، ديگر قابل استفاده نبوده و خطر جاني به دنبال خواهد داشت. از اين رو بر اساس استاندارد EN  60903: 2003 + AC2: 2005 بر روي تمامي آن ها كدي درج مي شود كه نشان مي دهد فرد، مجوز تماس با چه موادي را در حين استفاده از دستكش دارد. اين دسته بندي با حروف اختصاري A H Z R C نام گذاري مي شود كه در زير معرفي شده اند:

دسته بندي A براي دستكش عايق برق:

درج اين علامت بر روي دستكش نشان دهنده مقاومت دستكش در برابر اسيد است. در اين حالت كار در مجاورت مواد اسيدي به راحتي امكان پذير است. در غير اينصورت در اثر برخورد دستكش با مواد مذكور بافت دستكش تخريب مي شود و خطر برق گرفتگي فرد را تهديد مي كند.

دسته بندي H براي دستكش عايق برق:

درج اين علامت بر روي دستكش نشان دهنده مقاومت دستكش در برابر مواد چرب، نفت و روغن است. بسياري از دستكش ها در برابر چنين موادي تجزيه مي شوند و كارايي خود را از دست مي دهند كه با قرار گرفتن دستكش در اين دسته بندي ديگر اين اشكال بوجود نمي آيد.

دسته بندي Z براي دستكش عايق برق:

درج اين علامت بر روي دستكش نشان دهنده مقاومت دستكش در برابر ازن است.

دسته بندي R براي دستكش عايق برق:

درج اين علامت بر روي دستكش نشان دهنده مقاومت دستكش در برابر اسيد، روغن و ازن است. ازن در صنايع مختلفي كاربرد دارد و عموما خاصيت ضدعفوني كنندگي و حذف مواد عالي و معدني دارد از اين رو خورندگي دارد و بايد دستكش فرد در برابر ازن مقاوم باشد.

دسته بندي C براي دستكش عايق برق:

درج اين علامت بر روي دستكش نشان دهنده مقاومت دستكش در برابر دماي بسيار پايين است كه در اين حالت فرد مي تواند با خيال راحت از عدم خرابي لاستيك دستكش در دماي پايين به كار خود ادامه دهد. عموما لوازمي كه الاستيسيته بالايي دارند در دماي خيلي پايين خيلي زود گسسته مي شوند پس بايد دستكش عايق برق مورد نظر براي منطق سرد مناسب باشد.

سوالي كه در اين بخش از مطلب راهنماي خريد دستكش عايق برق پيش مي آيد اين است كه ارتباط دستكش عايق برق با مواد مختلف چه ارتباطي با سلانتي دارد؟ اگر دستكش عايق برق مورد نظر شما با موادي كه با آن سروكار داريد سازگار نباشد بعد از برخورد با آن ها تجزيه شده و از قسمت هاي تخريب شده باعث ايجاد خطر براي شما مي شود.

كلاس دستكش هاي عايق برق بر اساس مقاومت به ولتاژ هاي مختلف:

اولين نكته اي كه بايد در اين مرحله از مطلب راهنماي خريد دستكش عايق برق به آن توجه شود اين است كه دستكش عايق برق ضعيف مي تواند براي عملكرد فاز متر ايجاد مشكل كند اما دستكش هايي هستند كه اين مشكل را بوجود نمي آورند و علاوه بر مقاومت در برابر ولتاژ هاي ضعيف كاركرد صحيح فاز متر را هم تامين مي كنند. در كل شش كلاس براي دستكش هاي برق وجود دارد كه از شماره ??، ?، ?، ?، ?و ? مشخص مي گردد. دستكش كلاس شماره ?? كه ضعيف ترين نوع دستكش عايق الكتريسيته است، نسبت به جريان اي سي تا ??? ولت مقاومت دارد. دستكش كلاس شماره ? كه مقاوم ترين نوع دستكش عايق برق است نسبت به جريان اي سي تا ????? ولت مقاومت و نسبت به جريان دي سي تا ????? ولت مقاومت دارد. در ادامه اين مطلب اطلاعات كامل مربوط به هر كلاس آمده است كه شخص مي تواند بر اساس شغل  و لتاژي كه با آن سر و كار داري دستكش مورد نظر خود را انتخاب نمايد.

دستكش عايق برق كلاس ??:

اين دستكش در برابر جريان  AC تا ??? ولت و در برابر جريان DC تا ??? ولت مقاومت دارد. ضخامت لايه اصلي تشكيل دهنده اين دستكش معمولا ??? ميليمتر است و در دسته بندي مواد مجاز در تماس با دستكش دسته بندي AZC را دارد. سايز اين دستكش ?? سانتي متر است. عملكرد يا عدم عملكرد فاز متر براي اين دستكش ممكن است.

دستكش عايق برق كلاس ?:

اين دستكش در برابر جريان  AC  تا ???? ولت و در برابر جريان DC تا ???? ولت مقاومت دارد. ضخامت لايه اصلي تشكيل دهنده اين دستكش معمولا ?ميليمتر است و در دسته بندي مواد مجاز در تماس با دستكش دسته بندي AZC را دارد. سايز اين دستكش ?? سانتي متر است. مي بينيد كه با افزايش مقاومت در برابر ولتاژ هاي بالاتر ضخامت دستكش بيشتر مي شود.

دستكش عايق برق كلاس ?:

اين دستكش در برابر جريان  AC  تا ???? ولت و در برابر جريان DC تا ????? ولت مقاومت دارد. ضخامت لايه اصلي تشكيل دهنده اين دستكش معمولا ???ميليمتر است و در دسته بندي مواد مجاز در تماس با دستكش دسته بندي RC را دارد. سايز اين دستكش ?? سانتي متر است.

دستكش عايق برق كلاس ?:

اين دستكش در برابر جريان  AC  تا ????? ولت و در برابر جريان DC تا ????? ولت مقاومت دارد. ضخامت لايه اصلي تشكيل دهنده اين دستكش معمولا ???ميليمتر است و در دسته بندي مواد مجاز در تماس با دستكش دسته بندي RC را دارد. سايز اين دستكش ?? سانتي متر است.

دستكش عايق برق كلاس ?:

اين دستكش در برابر جريان  AC  تا ????? ولت و در برابر جريان DC تا ????? ولت مقاومت دارد. ضخامت لايه اصلي تشكيل دهنده اين دستكش معمولا ???ميليمتر است و در دسته بندي مواد مجاز در تماس با دستكش دسته بندي RC را دارد. سايز اين دستكش ?? سانتي متر است.

 

دستكش عايق برق كلاس ?:

اين دستكش در برابر جريان  AC  تا ????? ولت و در برابر جريان DC تا ????? ولت مقاومت دارد. ضخامت لايه اصلي تشكيل دهنده اين دستكش معمولا ??? ميليمتر است و در دسته بندي مواد مجاز در تماس با دستكش دسته بندي RC را دارد. سايز اين دستكش ?? سانتي متر است.

سوالي كه در اين بخش از مطلب راهنماي خريد دستكش عايق برق پيش مي آيد اين است كه كلاس بندي ?? تا ? چه ارتباطي با خريد نوع دستكش عايق برق مورد نظر دارد؟ ميزان ولتاژِي كه با آن سر و كار داريم تعيين كننده كلاس دستكش مورد نياز است اگر با ولتاژ هاي پايين سر و كار داريم دستكش كلاس ?? و اگر با ولتاژ هاي بالا سروكار داريم دستكش كلاس ? مورد نياز است.

اجزاي تشكيل دهنده دستكش عايق برق:

حال كه نوع دستكش عايق برق مورد نظر انتخاب شد بايد اندكي در مورد اجزاي تشكيل دهنده دستكش صحبت شود تا در زمان استفاده مشكلي براي سلامتي نفرات استفاده كننده به وجود نيايد. ساختار اصلي دستكش از لاستيك طبيعي مثل لاتكس يا لاستيك هاي مصنوعي يا پلي وينيل كلرايد ساخته شده است كه معمولا لايه هاي پنبه اي داخل آن از تعريق دست جلوگيري مي كند و لايه هاي مختلف دستكش را تشكيل مي دهند. پس به دليل لاستيكي بودن بافت اصلي دستكش بايد از برخورد آن با لوازم و ابزار هاي تيز يا ساييدن به ديوار هاي مختلف هنگام بالا رفتن از تاسيسات برقي جلوگيري شود. دو رنگ بودن لايه هاي بيروني و داخلي دستكش يكي از ويژگي هاي مهم دستكش است زيرا تشخيص خرابي يا پارگي در اين حالت به راحتي اتفاق مي افتد.

انواع رو دستكشي براي دستكش عايق برق:

همانطور كه تا اينجاي مطلب راهنماي خريد دستكش عايق برق گفته شد، دستكش عايق برق به تنهايي مقاومت مكانيكي بالايي ندارد و در برابر اشياء تيز و برنده آسيب پذير است و از همان ناحيه باعث ايجاد خطرات جدي براي انسان مي شود. از اين رو براي حل اين مشكل از “رو دستكشي” براي تامين مقاومت مكانيكي دستكش استفاده مي شود كه اين رو دستكشي ها براي شرايط مختلف كاري قابل استفاده هستند. دستكش هاي چرمي يا برزنتي كه عمدتا به نام دستكش جوشكاري شناخته مي شوند، براي ايجاد مقاومت در برابر بريدگي ها ساييدگي ها و پارگي ها كاربرد دارد. دستكش هاي ضد حرارت كه معمولا با روكش هاي آلومينيومي هستند براي مواردي استفاده مي شود كه تماس با ولتاژ قوي در حرارت بالا اتفاق مي افتد كه دستكش ضد حرارت از دستكش مقاوم به جريان برق  محافظت مي كند. دستكش هاي ساخته شده از الياف پاراميد هم وجود دارند كه علاوه بر تامين مقاومت هاي مكانيكي مقاومت خوبي هم در برابر درجه حرارت هاي پايين و بالا دارد.

q6_pddg.jpg

استاندارد دستكش عايق برق:

قبل از عرضه ي دستكش هاي عايق برق تمامي آزمايش و تست هاي ايمني آن در آزمايشگاه مورد بررسي قرار مي گيرد و با درج تاييديه و استاندارد هاي كسب شده بر روي آن اطمينان مصرف كننده را جلب خواهند كرد. استادارد EN 60903 :2003+AC2:2005 و استاندراد ANSI/ASTM120 از جمله اين استاندارد ها مي باشد.

 

نگهداري و مراقبت از دستكش عايق برق:

مرحله نگهداري از دستكش عايق برق يكي از قسمت هاي مهم استفاده از اين دستكش است كه در اين مطلب راهنماي خريد دستكش عايق برق به چند مورد اشاره شده و بايد مطالعه بيشتري در باره آن داشته باشيد. شايد موقع كار با انواع دستكش هاي ديگر صنعتي و ايمني تا اين حد نياز به مراقبت از دستكش نباشد اما موقع كار با برق و ولتاژ بالا ديگر جاي اشتباه نيست. يك خرابي يا پارگي كوچك ممكن است باعث از دست دادن جان يك انسان شود. بعد از خريد دستكش عايق برق در اولين مرحله بايد تاريخ اولين روز استفاده را بر روي آن درج شود و بعد از هر مرحله بازرسي و تاييد سلامت دستكش تيك تاييد را بر روي آن زده شود تا براي كار آماده باشد. دستكش به دو روش باز بيني مي شود، به شكل باز بيني با چشم مسلح و غير مسلح و تست باد. با اين دو روش اطمينان لازم به دست مي آيد كه دستكش مورد نظر سالم است و هيچ قسمتي از آن پارگي يا سوراخي ندارد.

دستكش ها بعد از بازرسي بايد به دور از نور خورشيد محافظت شوند و به دور از مواد و گازهاي مخرب قرار گيرند. بهترين حالت براي نگهداري از دستكش ها نگهداري آن ها در كيسه هاي جداگانه است و همچنين بايد در اين مرحله از چروك يا تا شدن دستكش ها جلوگيري شود. در غير اين صورت قسمت هاي تا شده محل هايي مستعد براي ايجاد خرابي در دستكش مي شوند.

برند ها و مدل هاي متداول دستكش عايق برق:

برند هاي معتبري در كشور هاي مختلف در حال توليد انواع دستكش هاي عايق برق هستند كه هر كدام كلاس هاي مختلفي از دستكش را توليد مي كنند در ادامه مطلب راهنماي خريد دستكش عايق برق به تعدادي از آن ها اشاره مي كنيم.

دستكش عايق برق شركت دي پي ال DPL

دستكش عايق برق سكورا   SECURA

دستكش عايق برق شركت رجلتكس  REGELTEX

دستكش عايق برق  SALSBURY

دستكش عايق برق  اينوموا INNOMOVA

فاكتور هاي انتخاب دستكش عايق برق:

براي انتخاب دستكش عايق برق با توجه به نكات گفته شده بايد موارد زير را مورد توجه قرار داد كه در اين بخش از مطلب راهنماي خريد دستكش عايق برق به آن اشاره مي شود:

  • كلاس مقاومتي دستكش عايق برق
  • سايز دستكش عايق برق و راحتي استفاده از آن
  • نوع ماده تشكيل دهنده لايه رويي و زيري دستكش عايق برق
  • نوع كار و موادي كه دستكش عايق برق با آن در تماس است
  • زمان و نوع تماس دستكش عايق برق با ولتاژ هاي در معرض، براي تعيين سايز و ميزان پوشانندگي عايق براي بدن
  • عملكرد و نوع چنگش دستكش عايق برق و ضخامت لايه دستكش
  • لزوم استفاده از انواع رو دستكشي براي حفاظت دستكش عايق برق در برابر خطرات مكانيكي، حرارتي و

سوالي كه در اين بخش از مطلب راهنماي خريد دستكش عايق برق پيش مي آيد اين است كه توجه به فاكتور هاي انتخاب دستكش عايق برق چه اهميتي براي خريد دستكش عايق برق دارد؟ توجه به اين فاكتور ها مخصوصا براي دستكش عايق برق كاملا به مرگ و زندگي فرد استفاده كننده مربوط است پس اين فاكتور ها را مطالعه كنيد و هنگام خريد كاملا رعايت كنيد. ضمن آنكه اگر قصد خريد دستكش عايق برق داريد براي مشاهده و ثبت سفارش مدل هاي گوناگون دستكش عايق برق به فروشگاه اينترنتي ايمني ها به نشاني www.imeniha.com مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۹:۰۳ توسط:saman موضوع:

7 ويژگي مخفي اينستاگرام كه بايد بدانيد

7 ويژگي مخفي اينستاگرام كه بايد بدانيد

 

اينستاگرام يكي از پربازديدترين شبكه هاي اجتماعي در حال حاضر است. اين شركت كه مالك فيس بوك است، تخمين مي زند كه ماهانه 400 ميليون نفر از اين سرويس اشتراك گذاري عكس استفاده مي كنند كه 75 درصد آنها خارج از ايالات متحده هستند. اين باعث مي شود برنامه بزرگتر از پلت فرم ميكروبلاگينگ توييتر باشد.

اين برنامه طراحي آساني دارد و براي ارتباطات اجتماعي بهينه شده است و همه پست‌هاي افرادي را كه دنبال مي‌كنيد به ترتيب زماني نشان مي‌دهد. از همين رو بعنوان يك پايگاه براي توسعه كسب و كار افراد بدل شده است. امكانات بسيار بالا و كاربري آسان باعث كسب در آمد از اينستاگرام با فالوور كم هم شده.

درك اصول اوليه، مانند برش دادن يك عكس يا انتخاب فيلتري براي جلوه بهتر، كار سختي نيست. و اگرچه استفاده از رابط كاربري آسان است، اما ويژگي هاي پنهاني وجود دارد كه مي تواند استفاده از برنامه را بهبود بخشد، اما حتما در همين ابتدا به اين نكته توجه كنيد كه هميشه استفاده از ترفند مناسب نيست، گاهي ترفنده جواب عكس ميدند.

هميشه سعي كنيد يا موضوعي را خودتان تست كنيد و يا از افراد مطمئني كه تست كرده اند و از نتايج آن آگاه هستند استفاده كنيد.

 

ويژگي هاي مخفي اينستاگرام

 

1-اگر نمي‌خواهيد از فيلترها استفاده كنيد، آن‌ها را پنهان كنيد

فيلترها اينستاگرام را به شهرت رسانده اند، اما با افزايش كيفيت دوربين هاي گوشي، افراد كمتر و كمتر تمايلي به افزودن فيلترها به عكس هاي خود دارند.

اگر مي خواهيد فيلترها را مخفي كنيد، يك تصوير را براي ويرايش باز كنيد، در قسمت فيلتر به سمت راست برويد و روي "??n?g?" كليك كنيد. از آنجا، هر فيلتر را مي توان به راحتي فعال يا غيرفعال كرد، بسته به اينكه مي خواهيد آنها را ببينيد.

 

2- عكس هايي كه در آنها تگ شده ايد را مخفي كنيد

براي مخفي كردن يك عكس تگ شده، به بخش "?h?t?? ?f Y?u" (بالا سمت راست نمايه خود) برويد، عكس را انتخاب كنيد، نشانك ها را پيدا كنيد (با يك بار كليك كردن روي عكس)، روي نام خود كليك كنيد و "??d? fr?m ?? ?r?f?l?" را انتخاب كنيد. " "، سپس "تمام شد".

 

  1. ببينيد دوستانتان چه چيزهايي را دوست دارند

اينستاگرام داراي يك ويژگي است كه در بخش «فعاليت» (نماد دوم از راست به چپ) قرار دارد كه به شما امكان مي‌دهد ديد واضحي از زماني كه افراد چه چيزي را دوست دارند، داشته باشيد. از آنجا، روي تب "دنبال كردن" كليك كنيد.

 

4-تمام عكس هايي را كه در گذشته دوست داشتيد ببينيد

ويژگي "?h?t?? Y?u'v? L?k?d" در تنظيماتي است كه از سه نقطه در گوشه سمت راست بالاي صفحه نمايه خود به آن مي رسيد.

5-هنگامي كه حساب هاي مورد علاقه شما يك عكس جديد ارسال مي كنند، اعلان دريافت كنيد

براي روشن كردن اين اعلان‌ها، به نمايه شخصي كه مي‌خواهيد عكس‌هايش را رديابي كنيد، برويد، روي سه نقطه در گوشه سمت راست بالا كليك كنيد و گزينه «?urn ?n ???t N?t?f???t??n?» را انتخاب كنيد.

 

6-ارسال پيام خصوصي به اينستاگرام

دايركت اينستاگرام قابليتي براي ارسال پيام هاي شخصي در شبكه هاي اجتماعي است. اين ملك نسبتاً بدون استفاده است، به طوري كه فيس بوك توسط 85 ميليون نفر در ماه از مجموع 400 ميليون استفاده مي شود.

D?r??t به فرستنده اجازه مي دهد تا تمام فيلترهاي مرتبط را به يك پست عمومي اضافه كند، اما به يك فرد. براي رفتن به بخش پيام‌رساني، روي آيكون موجود در گوشه سمت راست بالاي فيد اينستاگرام كليك كنيد.

7-بدون اينكه شخص ديگري را ببينيد براي دوستان خود پيام خصوصي ارسال كنيد

بازارسال عكس شخص ديگري شامل گرفتن اسكرين شات و ارسال آن به يك برنامه چت ديگر بود. با اين حال، اخيراً اينستاگرام ويژگي جديدي را معرفي كرده است كه به شما امكان مي‌دهد عكس‌ها را براي كسي كه هرگز متوجه نمي‌شود ارسال كنيد.

استفاده از ترفندها در اينستاگرام

هميشه استفاده از يكسري ترفند و استفاده از تخصص باعث پيشرفت كسب و كار خواهد شد. البته بايد دقت شود كه اينستاگرام داراي الگوريتم هاي پيچيده و سختگيرانه اي است و انجام كارهاي غير معقول ميتواند آسيب هاي جبران ناپذيري را به ارمغان بياورد. يكي از اين موارد بلاك شدن در اينستاگرام ميباشد كه صفحه شما را دچار محدوديت خواهد كرد.

با فعاليت مستمر و طبيعي شما ميتوانيد بهترين نتايج را در صفحه اينستاگرام خود كسب كنيد.

https://barkatbhaitown.blogspot.com/2022/09/a-varied-of-ideas-for-social-media.html

https://sites.google.com/view/a-varied-of-ideas-for-social/home

http://offpageseo2000.weebly.com/3/a-varied-of-ideas-for-social-media-marketing-around-the-nation-are-here

https://medium.com/@narif67241/a-varied-of-ideas-for-social-media-marketing-around-the-nation-are-here-949abe35d5a?postPublishedType=initial

https://seo441810591.wordpress.com/2022/09/05/great-advice-on-how-to-manage-your-social-media-marketing-plan/

https://www.liveinternet.ru/users/faheemkhatri4/post494768939/

https://www.evernote.com/shard/s356/sh/04e9ffb4-1e6f-dd1d-4eaa-5347c5e51a3a/1e97efb3d83d5814383c500fa81605b8

https://app.box.com/s/ebkgy4k4sehyva7lt7a05g7g9ol7edqt

https://telegra.ph/How-To-Successfully-Implement-A-Social-Media-Marketing-Plan-09-05

https://diigo.com/0pv5ll

https://site-5606536-8612-8917.mystrikingly.com/blog/helpful-tips-about-social-media-marketing-that-simple-to-follow

https://www.pearltrees.com/daxid609/articles-only/id55449374/item461857755

https://successful-desert-bca.notion.site/Helpful-Tips-About-Social-Media-Marketing-That-Simple-To-Follow-890b62e457a441eeab901e8479d5d8b1

https://www.merchantcircle.com/blogs/faheem-new-york-ny/2022/9/Make-A-Social-Media-Marketing-Splash-Through-These-Great-Ideas/2300372

https://penzu.com/p/3b309980

https://writeupcafe.com/make-a-social-media-marketing-splash-through-these-great-ideas/

https://all4webs.com/faheemkhatri4/smmpanel3.htm?30337=37524

https://squareblogs.net/0ykp5l6x29


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۳:۲۷ توسط:saman موضوع:

گياه شناسي

گياه شناسي

اولين نمونه هاي گوجه سبز در كشور فرانسه از درختان آلويي كه ميوه هاي سبز رنگ داشتند بدست آمدند. گوجه سبز نوع تغيير يافته اي از آلو‌هاي اروپايي مي باشد. گوجه سبز درختي خزان پذير به ارتفاع ??? الي ??? متر است كه در فصل بهار شكوفه هايي به رنگ سفيد و تقريبا قبل از ظاهر شدن برگ ‌ها توليد مي كند. بررسي دقيق از زبان كارشناسان نهالستان آلفا نهال.

ميوه گوجه سبز شكلي گرد و مدور و پوستي صاف و براق به رنگ سبز دارد كه البته در اثر ماندگاري بر روي درخت و رسيدن بيش از اندازه به سبز، زرد تغيير رنگ مي دهد و گاهي در برخي از قسمت هاي هاله ‌اي از رنگ صورتي، قرمز را نيز به شكل كم رنگ نشان مي دهد زماني كه به چنين رنگي در مي آيد از نظر طعم و مزه نيز ترشي آن كمتر مي شود.

اين درختان در سن ?-? سالگي به ميوه دهي قابل قبولي مي رسند و به طور كل عمري تا حدود ?? سال دارند، اما حداكثر توليد اقتصادي و ميوه ي آنان تا حدود سن ?? سال است. براي خريد نهال از جهاد كشاورزي ميتوانيد به سايت ما مراجعه كنيد.

انواع روش كاشت درخت گوجه سبز:

بديهي است كه براي باغداران آشنايي با بهترين روش كاشت گوجه سبز، اهميت فراواني دارد. پر استفاده‌ ترين روش گسترش درخت گوجه سبز، از نحوه ي پيوند عنوان مي‌شود. براي اين منظور از درختان با كيفيت، به‌عنوان پيوندك استفاده كرده و آلوچه روي پايه‌ي مناسب پيوند زده مي‌شود. اگر خاك محل كاشت سنگين و مرطوب باشد، پايه آلو بهترين گزينه براي اين كار است و در خاك‌ هاي قليايي و يا آهكي از پايه‌هاي دو رگه‌ گيري بادام و شليل استفاده مي‌شود.

البته هلو نيز مي‌ تواند گزينه‌ ي مناسبي براي پايه اين گياه باشد. كاشت هسته (Greengages) براي به دست آوردن پايه كاربرد دارد. از اين رو رسيدن ميوه روي درخت اهميت فراواني مي‌يابد. پس از چيدن آن قسمت گوشتي جدا شده و هسته كاملاً شسته مي‌شود. پس از قرارگيري بذرها در مكاني خشك با دماي معمولي، رطوبت آن به كلي از دست مي‌رود. سرمادهي براي هسته نيز به منظور كسب توانايي جوانه‌زني در روند كاشت گوجه سبز ضروري است.

كشت با هسته

در اين روش ابتدا ميوه بايد بر روي درخت برسد. سپس هسته از ميوه جدا مي شوند تا بقاياي ميوه كاملا حذف شود. پس از آن هسته ها را در محلي خشك و خنك قرار مي دهند تا كاملا خشك شود. بعد بايد سه ماه در خاك اره در دماي 5 درجه سانتيگراد قرار بگيرد تا نياز سرمايي آن برطرف شود و سپس در بستري مناسب، گرم، روشن و به دور از نور مستقيم خورشيد كشت شوند.

پيوند زدن

اين روش مرسوم ترين روش تكثير اين درخت بوده و در اين روش اواخر بهار يا اوايل تابستان كه درخت در مرحله پوست انداختن مي باشد پيوندك گرفته مي شود و بر روي پايه قرار مي گيرد. پيوندك بايد از درختي تهيه شود كه باردهي زياد دارد و كيفيت ميوه آن هم مناسب است. پايه اي كه انتخاب مي شود، بايد متناسب با شرايط خاك باشد. معمولا از درخت گوجه سبز حاصل از تكثير با هسته به عنوان پايه استفاده مي كنند. از درختان ديگر هم مي توان استفاده كرد مثل بادادم، زردآلو و… كه بسته به شرايط خاك دارد.

قلمه‌زدن درخت گوجه سبز:

روند كاشت نهال گوجه سبز؛ اهميت بسياري در تكثير آن دارد. از اين رو رعايت نكات اصولي در اين روش اهميت بسياري در باردهي و سوددهي آن خواهد داشت. بايد پس از خريد نهال مطلوب، ريشه‌هاي گياه درون سطل آب به مدت حداقل 2 ساعت قرار داده شوند. پس از اين مرحله بايد به بررسي ريشه براي حذف قسمت‌هاي نامعمول پرداخت. پخش ريشه‌ها و خلوت نمودن قسمت مركزي گياه به گردش اكسيژن در اين قسمت منجر مي‌شود. در ادامه بايد به حفر گودالي به پهناي دو برابر ريشه‌ها جهت كاشت درخت گوجه سبز اقدام نمود. اين گودال بايد با عمق اوليه گياه در خاك همسان باشد.

با بررسي تنه درخت مي‌ توان پي برد كه عمق قرارگيري گياه تا چه حدي بوده است. در ادامه درخت از سطل خارج شده و درون گودال قرار مي‌گيرد. گرفتن نهال با يك دست و پر كردن گودال با دستي ديگر در اين مرحله ضروري است. در اين مرحله بررسي خاك اهميت دارد. اين ناحيه نبايد خيلي گلي يا ماسه‌اي باشد.

هم چنين وجود مواد مغذي و يا لزوم افزودن خاك گلدان اوليه گياه در اين مرحله بايد بررسي شود. ريشه‌ها بايد تا پايين تنه به خوبي با خاك پوشانده شوند. از صاف بودن درخت پس از قرارگيري در خاك نيز بايد اطمينان حاصل نمود.

پس از قرارگيري كامل نهال گوجه سبز در گودال، روند آبياري آن آغاز مي‌شود و روي خاك با يك لايه كاه مالچ پوشانده خواهد شد. در اين مرحله نفوذ آب تا عمق مطلوب ضروري است. با بستن نهال تازه كاشت شده به يك چوب، پايداري و رشد آن كنترل مي‌شود. در سال سوم يا چهارم و با قطور شدن تنه، ديگر به اين پايه چوبي كمكي نيازي نخواهد بود.

آيا پرورش درخت گوجه سبز در باغچه امكان پذير است؟

براي برخي كه به ميوه اين گياه علاقه دارند، امكان كاشت آن در گلدان و يا باغچه‌هاي منازل را ارزيابي مي‌كنند. لازم به توضيح است كه بايد از انواع مناسب آن براي منظور كاشت نهال گوجه سبز استفاده نمود. رعايت شرايط آب و هوايي، جنس خاك، كود، هرس و مراقبت‌ها در دوره برداشت اهميت بسياري دارد.

نحوه‌ي آبياري نهال و درخت بالغ گوجه سبز:

در حين كاشت نهال گوجه سبز؛ آبياري منظم و عميق اهميت فراواني دارد به دليل آن كه گياه هنوز نا بالغ است.

در صورت عدم استفاده از روش‌هاي صحيح آبياري مي‌توان انتظار داشت كه گياه خشك شود يا ريشه‌هاي آن عمق بسياري پيدا كند.

درخت بالغ اين گياه به آبياري زياد نيازي نخواهد داشت گرچه در اين زمينه نبايد غافل شد تا هم چنان گياه با معضل خشكي مواجه نشود.

مشكل خشكي با ديدن كوچك شدن و چروك خوردن ميوه‌ها قابل رويت خواهد بود.

آفات و بيماريهاي درخت گوجه سبز

از بين آفات مي‌توان به آفاتي همچون شته، كنه‌هاي گياهي، شپشك‌هاي گياهي اشاره كرد و در بين بيماري‌ها نيز از انواع بيماري‌هاي لكه برگي قارچي و باكتريايي، پوسيدگي قهوه‌اي گل و ميوه‌هاي جوان، قانقاريا و پوسيدگي طوقه مي‌توان نام برد. براي مقابله با لاروهاي زمستان، بيل زدن و زير رو كردن خاك اطراف درختان مفيد است.

هر چقدر بيشتر از درخت و نهال خود مراقبت داشته باشيد كمتر دچار آفات و بيماري ها مي شود. آفات و بيماري هايي كه درخت گوجه سبز را تهديد مي كند عبارت است از؛  شته، كنه‌هاي گياهي،كرم آلو، زنبور سياه گوجه، شپشك‌هاي گياهي و

درخت گوجه سبز ممكن است با بيماري هاي قارچي و باكتريايي مختلف مثل قانقاريا و پوسيدگي طوقه و يا گل هم درگير شود كه سلامتي درخت و ميوه هاي آن را به خطر مي اندازد.

براي حفظ سلامت درخت بايد در زمان مناسب درخت سمپاشي شود تا از اين خطرات احتمالي پيشگيري به عمل آيد.

كرم آلو: اين آفت جوانه ها را مورد حمله قرار مي دهد. بدين صورت كه كرم ها وارد ميوه شده و از گوشت ميوه تغذيه مي كنند. ميوه چون مي خواهد به اين موضوع عكس العمل نشان دهد از داخل خود صمغي ترشح مي كند.

شپشك سان خوزه: اين آفت علاوه بر گوجه سبز سيب، گلابي و هلو را نيز مورد خسارت قرار مي دهد. اين شپش خرطوم خود را در نسج گياه فرو مي كند و خسارت ايجاد مي كند.

زنبور سياه گوجه: ميزبانان اين آفت گوجه سبز، زرد آلو و آلو هستند كه لارو يا كرم اين حشره از مغز و هسته آن ها استفاده مي كند.

باغداري و مراقبت‌هاي لازم از آفات و بيماري‌هاي درختان گوجه سبز

در مرحله كاشت درخت گوجه سبز؛ مراقبت‌ هاي داشت اهميت بسياري در بهبود بارداري و افزايش طول عمر گياه دارد. براي مقابله با زنبور گوجه، مبارزه شيميايي پيشنهاد مي‌گردد. البته اين امر بايد با هماهنگي از طريق كارشناسان حفظ نباتات و نيز كلينيك‌هاي گياه پزشكي صورت پذيرد. براي استفاده از سموم دفع آفات، اطلاع از ميزان دقيق آن حائز اهميت است.

همچنين شته‌ها كه نوعي حشرات مكنده هستند، در اواسط فروردين در پشت برگ‌ها و يا حتي روي شاخه‌هاي درخت قابل رويت هستند. تغذيه اين حشرات از شيره گياه، پيچيدگي برگ‌ها، سرشاخه‌ها، ترشح عسلك و دوده‌اي شدن برگ‌ها را منجر مي‌شود كه ريزش شكوفه‌ها و يا ميوه‌هاي تازه را به همراه خواهد داشت.

از اين رو به كارگيري حشرات شته خوار براي دفع اين آفت نظير كفشدوزك، زنبورها، مگس‌هاي پارازيت و بالتوري‌هاي شكارگر براي كنترل طبيعي آن جايگزين مناسبي براي محصولات شيميايي خواهد بود. البته اگر كنترل آن با روش طبيعي ممكن نبود، استفاده از سپماشي به صورت مه‌پاشي با فشار اندك، راه حل جايگزين عنوان مي‌شود. براي رفع شپشك‌ها از تنه اين درخت گوجه سبز نيز مبارزه مكانيكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

به اين صورت كه پاك كردن تنه‌ها و شاخه‌هاي اصلي با اسكاچ نرم و حذف سرشاخه‌هاي آلوده انجام مي‌شود. در صورتي كه اين راه پاسخگوي مشكل نباشد، هم چنان استفاده از گزينه سموم شيميايي به‌صورت كنترل شده امكان‌پذير خواهد بود.

خاك

گوجه سبز براي رشد به خاك لموني نياز دارد. البته اين درخت توانايي تحمل هر نوع خاكي را به شرط زهكش مناسب دارد و مي تواند در خاك هاي مرطوب و سنگين هم رشد كند. اما به طور كلي در خاك غني از مواد غذايي با زهكش مناسب بهترين رشد را دارد. در ضمن درخت به آب ايستايي نيز حساس است.

دما

با توجه به رقم درخت و اين كه بومي نواحي معتدل سرد بوده قادر است سرما را تحمل كند و براي گلدهي و ميوه دهي نياز به يك دوره سرما دارد. البته قادر است دماي زياد را نيز تحمل نمايد. به طور كلي در زمستان دماي تا -30 درجه سانتيگراد و در تابستان تا حدود 40 درجه را در صورت نبود تنش خشكي و كم آبي قادر است تحمل كند.

آبياري

پس از كاشت نهال گوجه سبز و در طي سال اول بعد از كاشت مي بايست آبياري به شكل منظم و مرتب انجام شود تا ريشه هاي درخت به خوبي توسعه پيدا كنند. يعني هفته اي دو مرتبه به شكل عميق آبياري شود. در طي فصل رشد مي توان اين درختان را هر ?-? هفته يكبار به شكل عمقي آبياري كرد. آبياري مناسب موجب رشد و ميوه دهي خوب و ميوه هاي پر آب مي شود.

شرايط اقليمي و خاكي

از نظر مقاومت در برابر سرماى زمستان، انواع آلو و گوجه سبز مشابه سيب وآلبالو هستند و نيازهاى سرمائى آنها بر حسب رقم با 500 تا 1800 ساعت دماى كمتر از 7 درجه سانتيگراد برآورده مي شود‌.

اين گياهان به طور كلى خاك هاى لمونى شنى را ترجيح مي دهند و خاك هاى سنگين و مرطوب را بهتر از ديگر ميوه هاى هسته ‌دار تحمل مي كنند.

شرايط كاشت

بر حسب ميزان رشد آن، فاصله درختان آلو و گوجه ?-? متر مي باشد. در كشورهاى خارج توانسته اند در شرايط بسيار مناسب تا ?? تن در هكتار محصول برداشت كنند ولى در ايران معمولاً ميزان محصول از ?-? تن در هكتار بيشتر نمي شود.

خاك و كود مورد نياز درخت گوجه سبز :

اگرچه اين درختان خاكي غني با زهكش خوب را ترجيح مي‌دهند، اما اگر زهكش خاك خوب باشد تقريبا هر نوع از خاك را تحمل كرده و در آن رشد مي‌كنند. هنگام كاشت نهال و براي پر كردن گودال محل كاشت مي‌توان از مخلوط خاك معمولي، خاك برگ، ?? درصد شن استفاده كرد. در باغات تجاري درختان گوجه سبز بدين صورت براي كوددهي عمل مي‌شود كه ابتدا هنگام احداث باغ و براي درختان جديد كاشته شده از ??? گرم كلسيم آمونيم نيترات، ??? گرم سوپر فسفات، ??? گرم موريت پتاس و ?? كيلوگرم خاك برگ استفاده مي‌شود. سپس به ازاي هر سال از سن درخت همين مقدار به مقادير فوق اضافه مي‌شود.

انواع هرس درخت گوجه سبز:

به‌منظور حذف شاخه‌هاي آفت زده و يا خشك، براي هوادهي بهتر گياه، ايجاد تعادل بين شاخه‌ها و ريشه، جوان‌سازي درخت براي باردهي بهتر و بسياري دلايل ديگر هرس نمودن درخت ضروري است.

از اين رو پس از كاشت درخت گوجه سبز، تا سن پنجم احتياج زيادي به هرس احساس نمي‌شود اما پس از اولين كاشت به سربرداري آن نياز خواهد بود. هرس اين درخت در حالت ميانه بوده يعني نه زياد و نه كم است. ساقه‌هاي نرك، در رويش سالانه، سبز و منعطف مي‌شوند كه پس از انجام هرس‌هاي شديد اين پديده ظهور مي‌كند. براي تحريك گياه در صورت كاهش ميوه دهي، سرزني آن پس از چند سال باردهي اهميت فراواني دارد. لازم به تذكر است كه كوددهي زياد به همراه هرس شديد مي‌تواند به كاهش باردهي و توليد بيش از اندازه شاخه‌هاي گياه منجر شود.

همچنين ميتوان از انواع محصولات زير هم كه ارقام گردو ميباشند براي كاشت استفاده كرد.

https://alphanahal.ir/walnut-seedlings/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۶:۴۵ توسط:saman موضوع:

گوشت كوب برقي تك كاره يا چندكاره؟

صفر تا 100 آنچه بايد درباره انواع گوشت كوب برقي بدانيد؟

اگر قصد خريد بهترين مارك گوشت كوب برقي را داريد ما در اينجا انواع گوشت كوب برقي مولينكس، فلر و پارس خزر را با يكديگر بررسي خواهيم كرد و به تمامي سوالات شما درباره بهترين مارك، گوشتكوب برقي، طرز استفاده، كارايي و قدرت آن جواب خواهيم داد.

g2_a4q.jpg

صراط: گوشتكوب برقي ها امروزه در مدل ها و مارك هاي بسيار متنوعي در بازار وجود دارد كه دانستن نكات مهم در انتخاب و خريد آن حائز اهميت است از همين رو  پيش از آنكه به بررسي برندها، طرز استفاده و بسياري از سوال هاي ديگر شما راجع به اين محصول پركاربرد پاسخ بدهيم در ابتدا بايد بدانيد كه انواع گوشت كوب برقي فلر، مولينكس و پارس خزر به دو دسته اصلي تقسيم مي شود.

تك كاره: همان طور كه از نامش نيز پيداست اين دسته از محصولات تنها داراي يك عملكرد مي باشند و فاقد لوازم جانبي و يا قابليت هاي كاربري ديگر است، البته لازم به ذكر است كه در برخي از مدل هاي گوشتكوب برقي تك كاره شما يك ليوان مدرج را در اختيار خواهيد داشت كه اين امكان را براي شما فراهم مي‌ سازد تا از آن براي آماده سازي و تركيب مواد غذايي خود استفاده كنيد.

چند كاره: اين دسته از محصولات مي توانند چند عملكرد را تنها در يك دستگاه براي شما فراهم كنند شما در انواع گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي پارس خزر، گوشت كوب برقي فلر و مارك هاي متنوع ديگر نيز مي توانيد بر اساس نياز خود مدلي را انتخاب كنيد كه بتواند كار يك خردكن، رنده، همزن، رب ساز، پوره كن و غيره را در اختيار شما بگذارد و همان طور كه از نامش پيداست گوشت كوب برقي چند كاره يا همه كاره محسوب مي ‌شود و مي ‌تواند با تنوع در كارايي به شما در تهيه تنوع بيشتري از مواد غذايي كمك كنند.

گوشت كوب برقي تك كاره يا چندكاره؟

اگر قصد خريد اين محصول را داريد حتما براي شما نيز اين سوال مطرح مي شود كه بهتر است يك مدل تك كاره و يا چندكاره را انتخاب كنيد؟ در جواب اين سوال بايد بگوييم يك كاره و يا چند كاره بودن دستگاه تاثيري بر كيفيت آن ندارد و اين موضوع كاملا بستگي به نياز شما دارد اگر به طور مثال همزن و يا خردكن در منزل خود نداريد ما به شما پيشنهاد مي كنيم يك مدل چند كاره را براي خود انتخاب كنيد، اما چيزي كه در زمان خريد بايد به اين موضوع دقت كنيد كه شما به آساني بتوانيد سري هاي آن را عوض كنيد و توجه داشته باشيد كه هرچه تعداد عملكرد گوشت كوب برقي شما بيشتر باشد مسلما سري و لوازم جانبي آن نيز بيشتر بوده و فضاي بيشتري را اشغال مي كند و شما هزينه بيشتري را براي خريد آن بايد صرف كنيد در صورتي كه ممكن است برخي از كارايي هاي آن براي شما استفاده چنداني نداشته باشد.

در ادامه اين متن شما پاسخ سوالات زير را دريافت خواهيد نمود:

  • بهترين مارك گوشت كوب برقي كدام برند است؟
  • گوشت كوب برقي چند وات خوبه؟
  • كارايي و طرز استفاده از گوشتكوب برقي و اينكه به زباني ساده تر گوشت كوب برقي چيكار ميكنه؟
  • غذاساز بهتره يا گوشت كوب برقي؟

 

گوشت كوب برقي چه ماركي خوبه؟

انتخاب هر دستگاهي از ماركي معتبر مسلما مي ‌تواند يكي از اركان مهم در زمان خريد محسوب شود، اگر بخواهيم به شما از بهترين مارك گوشتكوب برقي خارجي و ايراني بگوييم، مي‌ توانيم به ترتيب در ميان تنوع برندهايي كه در بازار وجود دارد به گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس به عنوان برندهاي خارجي و به گوشت كوب برقي پارس خزر به عنوان يك برند ايراني اشاره كنيم، اين سه برند معتبر با داشتن كيفيت بالا در ساخت، تنوع مدل‌، قيمت هاي مناسب و داشتن خدمات پس از فروش در ايران جايگاه بسيار ويژه‌ اي را در بازار كشورما دارا هستند.

شايد در ابتدا ساختار كلي اين دستگاه ساده به نظر برسد اما آيتم هاي بسياري (همچون وزن، جنس تيغه ها، تنظيمات سرعت، خوش دست بودن، قدرت چرخش، توان موتور، لرزش كم و غيره) به بالا بردن سطح كيفيت عملكرد در طول عمر دستگاه حائز اهميت است، مواردي كه در برندهاي معتبر به صورت دقيق تري بدان توجه شده است، به همين منظور پيشنهاد مي كنيم براي خريد اين دستگاه پركاربرد و حرفه اي حتماً به سراغ برندهاي معتبر برويد و اگر ما از اين سه برند به عنوان بهترين مارك ها در بازار نام مي بريم اين بدان معني نمي باشد كه مارك هاي ديگر الزاما خوب نيستند، بلكه كه اگر شما يكي از مدل ها را در ميان برندهاي گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس، بوش و گوشت كوب برقي پارس خزر را انتخاب كنيد علاوه بر كيفيت ساخت و عملكرد باكيفيت، توازن منطقي قيمت و كارايي اين امكان را به شما مي دهد تا خدمات و قطعات اصلي كالايتان را پس از خريد بسيار ساده تر در ايران در دسترس و اختيار داشته باشيد، چراكه مسلماً اگر به كوچك ترين ايتمي در ايران احتياج داشته باشيد و نتوانيد آن را تهيه كنيد، دستگاه شما حتي اگر از بهترين مارك دنيا باشد و مشكلي براي آن پيش آيد امكان استفاده آن را برايتان سلب خواهد شد.

 گوشت كوب برقي چند وات خوبه؟

اين دسته از كالاها عمدتاً قدرت موتوري از 350 وات به بالا دارند و شما براي انتخاب آنكه بدانيد قدرت موتور چند وات اين دستگاه را بايد انتخاب كنيد، در وهله اول توجه فرماييد كه اگر مدل دستگاه خود را از ميان مارك هاي معتبري همچون گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس و گوشت كوب برقي پارس خزر انتخاب كنيد مسلماً قدرت موتور آنها به گونه اي مهندسي تعيين شده است كه مي تواند با توجه به ساختار طراحي اش كارايي لازم را با كيفيتي منطقي در اختيارتان بگذارد و به طور قطع هرچه توان آن بيشتر باشد مواد سخت تر را آسان تر مي تواند هم بزند و فشار كمتري به موتور دستگاه وارد مي شود و همين موضوع مي تواند در طول عمر آن تاثير زيادي داشته باشد.

اما به اين نكته نيز توجه كنيد كه در مدل هاي تك كاره الزام بالا بودن قدرت وات موتور به نسبت مدل هاي چندكاره كمتر است به زباني ساده تر اگر به دنبال انتخاب مدلي چند كاره مي گرديد در صورتيكه هزينه در نظر گرفته شما، اين امكان را فراهم مي نمايد تا قدرت موتور دستگاهتان را بالاتر انتخاب كنيد، حتماً اين كار را انجام دهيد؛ دليل اين پيشنهاد هم اين است كه وقتي شما به عنوان مثال از همزن، خردكن دستگاه نيز استفاده مي كنيد، تعداد بارهاي روشن كردن دستگاه و همچنين نوع كارايي ها افزايش مي بايد و براي ماندگارتر ماندن قدرت موتور و اينكه فشار كمتري به دستگاه وارد شود انتخاب با وات بالاتر به نسبت اولويت دارد.

نكته در بسياري از برندهاي گوشتكوب برقي تقلبي (غيراصلي) و متفرقه، دستگاه شما قدرت موتوري كاملاً اسمي دارد، در صورتي كه در برندهاي معتبر شما اگر قدرت موتور 350 وات يا 800 وات را در اختيار داشته باشيد قطعاً تا همان ميزان قدرت ذكر شده و قدرتي واقعي را در اختيار خواهيد داشت، ساده ‌تر بگوييم در بسياري از موارد يك دستگاه 500 وات در برندهاي معتبري همچون؛ گوشت كوب برقي فلر مولينكس، بوش و يا پارس خزر قدرتي بسيار بيشتر از 500 وات برندهاي متفرقه دارد پس ذهن خود را به نسبت اعداد اسمي هوشيار كنيد.

 

كارايي گوشت كوب برقي چيست؟

در هنگام خريد اين دستگاه مسلما به اينكه گوشت كوب برقي چي كار مي كنه و براي چه استفاده مي شود فكرخواهيد كرد، براي درك بهتر مي ‌توانيم با مثال هاي به شرح زير همراه شما باشيم تا شما عزيزان بتوانيد با دانستن قابليت و كاربردهاي اين محصول، انتخاب راحت تري داشته باشيد. لازم به ذكر است فرقي نمي كند كه شما گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي فلر، بوش و يا گوشت كوب برقي پارس خزر را انتخاب كنيد چراكه عملكردي كاملاً يكسان را در اختيار خواهيد داشت (برخي از ويژگي ها به عنوان مثال همچون رنده به اين مورد برمي ‌گردد كه شما يك دستگاه چند كاره را با اين قابليت براي خود انتخاب نموده ايد يا خير)

  • تهيه انواع پوره سيب زميني، ميوه جات، ميكس سوپ و ...
  • تهيه مواد اوليه براي غذاهاي همچون كوكو، شامي، كتلت و غيره
  • خرد كردن يخ در مدل هايي كه تيغه هاي مخصوص يخ را به همراه دارند
  • استفاده از گوشت كوب برقي براي تهيه غذاهايي كه نياز به له شدن دارند همچون حليم يا كشك
  • درست كردن انواع آبميوه، تركيب ميوه جات و مواد خوراكي ديگر با مايعات به عنوان مثال آب طالبي، شيرموز، ويتامينه و غيره
  • خرد كردن مواد غذايي مانند پياز يا سبزيجات (براي دستگاه هايي كه خردكن را دارد قابليت خرد خشكبار و مواد سخت و نرم مهيا مي باشد)
  • تهيه تركيبات كيك و شيريني ازجمله به هم زدن تخم مرغ و تكميل شدن اين قابليت در مدل هايي كه همزن بالني را نيز به همراه دارند.

مي‌ بينيد كه تنوع زيادي در كارايي هاي اين دستگاه براي شما مهيا است، شما با استفاده از اين دستگاه كم حجم، سبك و كوچك مي توانيد از يك دستيار آشپزخانه كاملا حرفه اي كمك بگيريد، در همينجا اين سوال براي شما پيش مي آيد زماني كه اين دستگاه اين همه كار را انجام مي دهد پس چه فرقي با غذا ساز ها دارند در ادامه به اين مورد پاسخ مي دهيم.

غذاساز بهتره يا گوشت برقي

در ابتدا بايد اشاره كنيم كه شما با انتخاب و خريد گوشت كوب برقي فلر، گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي پارس خزر در تنوع مدل هايش در حقيقت مي توانيد كارايي هاي بسيار نزديكي به دستگاه غذاساز را در اختيار داشته باشيد و چيزي كه اينجا حائز اهميت است اين است كه اگر شما بخواهيد خيلي حرفه اي يا به عنوان يك كار در منزل به تهيه كيك و شيريني و... بپردازيد حتما به سراغ خريد غذاساز برويد اما براي بسياري از كاربران كه مي خواهند براي كارهاي روزمره خود انتخابي داشته باشند قطعا خريد گوشت كوب برقي تك كاره يا چند كاره پيشنهاد مي شود.

 مزايا و تفاوت گوشت كوب برقي و غذاساز

  • در بيشتر مدل هاي غذاساز شما داراي انواع رنده، ديسك هاي برش هستيد كه تعداد آنها بستگي به مدل غذاساز شما دارد از طرف ديگر غذاسازها مي توانند داراي آبميوه گيري، مخلوط كن، چرخ گوشت و ديگر كارايي ها باشند.
  • قيمت گوشت كوب هاي برقي حتي در بهترين مارك ها از جمله (گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي فلر يا گوشت برقي پارس خزر و بوش) به مراتب ارزان تر از غذاسازها هستند.
  • طرز استفاده و تعويض قطعات غذاساز ها به نسبت اين دستگاه تا حدي زمان بر تر و مشكل تر است.
  • غذاسازها جاي بسيار بيشتري براي نگهداري مي خواهند
  • شستشوي غذاسازها در هر بار استفاده مستلزم داشتن زمان بيشتري است.
  • وزن غذاسازها به مراتب بيشتر و جابه جايي انها در هر بار استفاده مشكل تر خواهد بود در صورتيكه انواع گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي پارس خزر، گوشت كوب برقي فلر و در كل اين محصول در برندهاي ديگر نيز بسيار جمع و جورتر، سبك تر و داراي استفاده بسيار آسان تري هستند.

با توجه به آنچه ذكر نموديم اگر مي خواهيد كاربري عادي، ساده و راحت تري داشته باشيد در خريد گوشت برقي شك نكنيد چراكه در بسياري از موارد افراد غذاسازها را مي خرند و زمان بر بودن و جابه جايي يا حتي استفاده مكرر برايشان سخت مي شود و ديگر حوصله كار با آنها را نخواهند داشت و همين امر باعث مي شود به مرور زمان كنار رفته و به يك وسيله بي مصرف در آشپزخانه تبديل شود، البته در همين جا مجدد تاكيد مي كنيم كه اين مورد را رد نخواهيم كرد كه براي افرادي كه استفاده هاي سنگين دارند غذاسازها انتخاب بهتري است.

طرز استفاده از گوشت كوب برقي

نحوه استفاده گوشتكوب برقي ها بسيار ساده هستند تنها كافي است قبل از روشن كردن سري را به صورت مناسب به بدنه دستگاه خود متصل كنيد و با زدن آن به برق و بنا به مدل انتخابي تان درجه تنظيم سرعت عملكرد را انتخاب و كار با دستگاه را آغاز كنيد و اگر دستگاه شما در مدلي چند كاره بود نيز به همين ترتيب مي ‌توانيد قطعات ديگر همراه كالاي خود را مورد استفاده قرار دهيد، واقعا به همين سادگي!!!  بله طرز استفاده بسيار آسان، تعويض قطعات با سرعت بسيار بالا و شستشوي سريع توانسته نظر كاربران زيادي را به خود جلب كند البته اين موارد در برندهاي مطرح همچون گوشت كوب برقي پارس خزر به عنوان يك برند ايراني و گوشت كوب برقي مولينكس، گوشت كوب برقي فلر به عنوان برندهاي خارجي با رنج قيمتي متوسط به خوبي رعايت شده و استفاده از آنها بسيار راحت و آسان است، در آخر ما به شما پيشنهاد مي كنيم براي مقايسه و اطلاع از اخرين قيمت گوشتكوب برقي مولينكس، فلر و پارس خزر و ديگر برندهاي مطرح به فروشگاه تخصصي لوازم خانگي 20 بخر و يا سايت ديجي كالا به عنوان بزرگترين فروشگاه آنلاين مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۱:۱۸ توسط:saman موضوع:

راهنماي خريد بهترين مارك مخلوط كن

راهنماي خريد بهترين مارك مخلوط كن

در اينجا قصد داريم سه تا از بهترين مارك مخلوط كن را به شما معرفي كنيم كه به ترتيب مي توانيم به مخلوط كن فيليپس، مخلوط كن پاناسونيك و مخلوط كن مولينكس اشاره داشته كنيم كه سهم عمده اي از بازار را به خود اختصاص داده اند.

 

g1_yzru.jpg

منتشر شده در وب سايت ديجي رو امروزه مخلوط كن به يكي از وسايل كاربردي در هر آشپزخانه اي تبديل شده است كه براي تهيه نوشيدني‌هاي مختلف و انواع دسر مورد استفاده قرار مي گيرد در كل ما مي توانيم اين محصول را به دو دسته تك كاره و چند كاره تقسيم كنيم كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت، اما قبل از آن مي خواهيم بهترين برندهاي اين محصول را به شما معرفي كنيم كه شامل مخلوط كن مولينكس، مخلوط كن پاناسونيك و مخلوط كن فيليپس مي شود كه مي توان گفت سهم عمده اي از بازار را به خود اختصاص داده اند، اما توجه داشته باشيد كه منظور ما از بهترين مارك مخلوط كن ازنظر كيفيت و قيمت است و ما در اينجا با برندهاي تخصصي كاري نخواهيم داشت چراكه قيمت هاي بسيار بالايي دارند و عموم مردم از آنها استفاده نمي كنند از همين رو ما برندهايي با رنج قيمتي متوسط را مورد بررسي قرار خواهيم داد و مواردي را كه بايد در زمان انتخاب يك مدل خوب بايد به آن دقت داشته باشيد را با يكديگر بررسي خواهيم داد تا بتوانيد به راحتي بهترين مدل مخلوط كن را در هر برندي براي خود را انتخاب كنيد.

اگر قصد خريد يك مخلوط كن را براي منزل خود را داريد مطمئنا بعد از انتخاب برند كه مي تواند مخلوط كن مولينكس، مخلوط كن پاناسونيك و يا مخلوط كن فيليپس، بوش و يا هر برند ديگري باشد مهم ترين مسئله انتخاب نوع آن است كه مي توانيد بر اساس نياز خود يك دستگاه تك كاره و يا يك مخلوط كن چند كاره را انتخاب كنيد و كه اين مسئله كاملا بستگي به نياز و بودجه شما دارد كه آيا شما به يك دستگاه تك كاره نياز داريد و يا ترجيح مي دهيد مدلي را انتخاب كنيد كه داراي آسياب و يا آبميوه گيري نيز باشد، اما سوالي كه در اينجا براي بسياري از افراد پيش مي آيد اين است كه آيا بهتر است يك دستگاه چند كاره براي منزل خود تهيه كنند و يا هركدام از آنها را به ‌صورت جداگانه خريداري كنند؟

در جواب اين سوال بايد بگوييم اگر در اينجا شما يك مخلوط كن سه كاره را باكيفيت بسيار خوب انتخاب كنيد كه هر سه كار را براي شما انجام دهد مطمئناً قيمت آن بسيار كمتر از آن چيزي مي شود كه شما بخواهيد هر سه دستگاه را به صورت جداگانه با همان كيفيت و قدرت موتور با برند مخلوط كن مولينكس، مخلوط كن پاناسونيك و انواع مخلوط كن فيليپس تهيه كنيد، اما چيزي كه مسلم است اگر هر دستگاه را به صورت جداگانه و باكيفيتي بالا تهيه شود و قيمت آن براي شما مهم نباشد قطعاً ازنظر كيفيت و طول عمر نيز بسيار بالاتر است چراكه بايد در نظر داشته باشيد در زماني كه يك شركت قصد توليد يك محصول با چند عملكرد را دارد بايد طراحي آن را طوري انجام شود كه بتواند يك محصول هر سه عملكرد را در خود جاي دهد و اين موضوع حتما محدوديت هايي براي طراحي آن ايجاد مي كند، اما زماني كه شما آسياب برقي، مخلوط كن و آبميوه گيري را به صورت جداگانه تهيه مي كنيد هركدام داراي مشخصات فني و طراحي منحصر به فردي مي باشد كه مناسب با كارايي آن در نظر گرفته مي شود و از طرفي ديگر هر دستگاه داراي يك موتور جداگانه مي باشد پس به طور قطع طول عمر بيشتري نيز مي توانند داشته باشند، اما اگر مي خواهيد با يك هزينه متوسط يك دستگاه چند كار در خانه خود داشته باشيد با توجه به كيفيت و طول عمر انواع مخلوط كن فيليپس، مخلوط كن پاناسونيك و مخلوط كن مولينكس مي توانند انتخابي مناسب براي شما محسوب شود.

 

يك مخلوط كن خوب بايد داراي چه مشخصاتي باشد؟

در اينجا قصد داريم موارد مهمي كه بايد در زمان انتخاب يك مخلوط كن خوب به آن دقت داشته باشيد را با يك ديگر مورد بررسي قرار دهيم تا در ميان هر برندي بتوانيد بهترين مدل را براي خود انتخاب كنيد فرقي هم نمي كند قرار است مدل خود را در ميان انواع مخلوط كن پاناسونيك، مخلوط كن مولينكس و يا مخلوط كن فيليپس و يا هر برند ديگري انتخاب كنيد تنها بايد به مواردي كه در اينجا قصد داريم به آن بپردازيم شامل جنس بدنه، قدرت موتور، پارچ، تيغه، قفل ايمني دستگاه، دكمه پالس، اسموتي ساز مي شود.

جنس بدنه: در كل نمي توانيم بدنه مخلوط كن را در دسته مشخصات فني دستگاه قرار دهيم چراكه تاثيري بر عملكرد دستگاه ندارد و اين موضوع بيشتر بستگي به سليقه و ست آشپزخانه شما دارد در كل جنس بدنه انواع مخلوط كن به دو دسته تقسيم مي شوند آنهايي كه از پلاستيك فشرده در ساخت بدنه استفاده شده و يا دسته دوم كه بدنه آنها از استيل مي باشد.

قدرت موتور: مسلما يكي از پارامترهاي مهم در زمان خريد مخلوط كن محسوب مي شود كه هرچه قدرت بيشتري داشته باشد مسلما كارايي دستگاه نيز بالاتر مي برد به طور مثال مدل هايي با قدرت 600 وات به بالا يك مدل قدرتمند محسوب مي شوند و مي توانند مواد غذايي بسيار سخت را به راحتي مخلوط كنند و به دليل قدرت بالاي موتور كمترين فشار به موتور وارد مي شود اما توجه داشته باشيد كه برندهاي نامعتبر براي گمراه كردن مشتري وات غير واقعي بر روي محصول خود درج مي كنند اما برندهاي معتبر مانند مخلوط كن مولينكس، مخلوط كن پاناسونيك، مخلوط كن فيليپس، بوش وات واقعي دستگاه را بر روي محصولات خود درج مي كنند و خيال شما بابت اين مسئله مي تواند آسوده باشد.

پارچ مخلوط كن: يكي ديگر از پارامترهاي بسيار مهم در زمان انتخاب مخلوط كن محسوب مي شود كه در كارايي دستگاه نيز مي تواند تأثير گذار باشد، جنس پارچ مي تواند به صورت پلاستيكي و يا شيشه اي باشد كه مسلما هركدام معايب و مزاياي خود را دارند، اگر بخواهيم از پارچه هاي پلاستيكي شروع كنيم بايد بگوييم اين دسته از پارچه ها بسيار سبك تر هستند اما نمي توانيد از آنها براي مخلوط كردن مواد غذايي داغ مانند سوپ و يا مواد سخت مانند يخ استفاده كنيد، اما مشكل ديگري پارچ هاي پلاستيكي دارند در بلند مدت تار و كدر مي شود، اما در مقابل پارچ هاي شيشه اي و يا پيركس وزن بسيار بالاي دارند اما در مقابل شما مي توانيد از آنها براي مخلوط كردن مواد غذايي داغ مانند و خرد كردن مواد سخت استفاده كنيد و برخلاف پارچ هاي پلاستيكي هيچ گاه تار و كدر نمي شوند، شما مي توانيد بر اساس نياز و بودجه خود در هر سه برند مخلوط كن فيليپس، مخلوط كن مولينكس و مخلوط كن پاناسونيك و يا هر برند ديگري مدلي را انتخاب كنيد كه داراي پارچ پلاستيكي و يا شيشه اي باشد.

تيغه مخلوط كن: يكي ديگر از موارد مهم در زمان انتخاب مخلوط كن تيغه آن مي باشد كه در برندهاي مطرح مانند فيليپس، مولينكس، پاناسونيك و بوش از استيل ضد زنگ استفاده شده كه طول عمر بسيار زيادي دارد و در طول زمان كند نمي شود، اما به موردي كه در زمان انتخاب مدل مخلوط كن بايد به آن دقت داشته باشيد اين است كه قسمت تيغه بتواند به آساني از پارچه جدا شود تا شستن آن بتواند راحت باشد در غير اين صورت شستن پارچ هايي كه به صورت يكپارچه با تيغه طراحي شده اند بسيار مشكل است، لازم به ذكر است كه بيشتر مدل هاي برندهاي مطرح همچون مخلوط كن مولينكس انواع مخلوط كن پاناسونيك و انواع مخلوط كن فيليپس و يا بوش اين مورد در نظر گرفته شده است.

قفل ايمني دستگاه: نكته ديگري كه در زمان خريد مخلوط كن بايد به آن توجه داشته باشيد، قفل ايمني دستگاه است، در مخلوط كن‌ هاي جديد از يك سيستم ايمني با ضريب اطمينان بالا استفاده مي شود كه در زمان درست قرار نگرفتن پارچ بر سر جاي خود دستگاه روشن نمي شود چراكه در صورت عدم وجود قفل ايمني و قرار نگرفتن درست پارچ چرخ دندها به درستي روي هم قرار نمي گيرد و با روشن شدن دستگاه چرخ دندها سابيده و خرد مي شود از همين رو برندهايي همچون مخلوط كن مولينكس، مخلوط كن پاناسونيك و مخلوط كن فيليپس از قفل ايمني بر روي تمام مدل هاي استفاده مي كنند.

دكمه پالس: فرآيند پالس در كنار تنظيمات سرعت بر روي مخلوط باعث تركيب شدن مواد و يا خرد شدن آني محتويات داخل پارچ مي شود شما مي توانيد با استفاده از اين ويژگي ضرباتي با نهايت قدرت را بصورت لحظه اي استفاده كنيد.

اسموتي ساز: فيلتر در برخي از مدل هاي مخلوط كن به شما اين امكان را مي دهد تا آبميوه اي بدون دانه و تفاله تهيه كنيد كه به آن اسموتي ساز گفته مي شود، اما در مدل هاي قديمي مخلوط كن اين ويژگي وجود نداشت و شما بايد عمل فيلتر كردن آبميوه را به صورت دستي انجام دهيد.

 

نكاتي كه در زمان استفاده از مخلوط كن بايد به آن دقت كنيد:

به شما پيشنهاد مي شود زمان استفاده از مخلوط كن خود تنها 80 درصد از ظرفيت پارچ را پركنيد، چراكه زمان روشن شدن دستگاه مواد درون پارچ از لبه ها بيرون مي ريزد، پر كردن بيش اين مقدار باعث مي‌شود كه مواد هنگام كار از پارچ سر ريز شود و مي تواند منجر به صدمه رسيدن به موتور شود، اين موضوع براي مخلوط كن پاناسونيك، مخلوط كن فيليپس، مخلوط كن مولينكس و هر برند ديگري صدق مي كند.

نكته ديگري كه در زمان استفاده از مخلوط كن بايد به آن دقت كنيد اين است كه هيچ گاه از قاشق و چاقو براي هم زدن محصول در زمان روشن بودن دستگاه استفاده نكنيد، ابتدا دستگاه را خاموش و بعد از توقف كامل مي توانيد مواد را هم بزنيد.

براي شستن قطعات پلاستيكي مخلوط هيچ گاه از اسكاچ استفاده نكنيد چراكه استفاده از آن باعث خش افتادن آن مي شود كه در بلند مدت باعث كدر شدن آن مي شود پس هميشه براي شستن ظروف پلاستيكي از ابر استفاده كنيد.

ما به شما پيشنهاد مي كنيم اگر قصد خريد مخلوط كن فيليپس، مخلوط كن پاناسونيك، مخلوط كن مولينكس و يا ديگر برندها را با گارانتي اصلي و ضمانت بهترين قيمت را داريد به فروشگاه هاي معتبر مانند ديجي كالا، زنبيل و يا فروشگاه تخصصي لوازم خانگي 20 بخر مراجعه نماييد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۱:۳۳ توسط:saman موضوع: